"Vem fan e de?!?"

2011-12-10 @ 10:14:31 | Allmänt
Min dotter Signe skopar O'boy för glatta livet, lördagmorgon, lyxfrukost, nya frallor (bullar på skånska) från Gamla Enskede Bageri och jordgubbssylt på.



Ingen i familjen är helt frisk just nu, alla har ont i halsen, är förkylda eller så är det något annat som inte är helt ok. Idag hoppar vi innebanbyn eftersom Sander är förkyld.



Senaste veckan var barnen hemma tre dagar av fem och var sjuka, skålen fanns alltid i närheten.

Men idag är vi så friska att vi ska baka saffransbullar, med välspritade händer och munskydd för säkerhets skull.



Även på skolor och dagis bakas det just nu, varje gång man ska hämta doftar det av pepperkaksbak, vilket är en av mina favoritdofter.

Nu ska vi försöka få ihop allt under dagen, bakning, Siri ser fram emot att få se nya Twilight-filmen på bio med kompisarna, jag skulle vilja hinna med ett spel, Risk står på programmet.
Liv ska sen iväg ikväll och träffa kompisarna och snacka Tranströmer, nobelfesttema, kvar hemma är vi andra och jag funderar på en bra film att visa för barnen, först något bra tecknat med Signe och sedan när Signe lagt sig något för de äldre kanske. Finns en hel del klassiker kvar att visa. Blir en lugn lördagkväll för mig och barnen iaf.

"Vem fan e de ?!?" sa min 4-åriga dotter när hon hann först till telefonen och svarade, härom kvällen. Jag var inte hemma själv, men Liv insåg snabbt att det inte var någon hon kände för det blev ganska tyst på andra änden. En chockad telefonförsäljare antagligen. Signe är inne i en fas när hon är väldigt mycket tvärtemot, men jag är bara glad att hon inte plockat upp de värsta ederna som flyger ut när jag åker på en i mitt tycke oförtjänt utdragning.

Söndagsturneringar och pepparkaksbak imorgon och på måndag kör jag Luciapoker i källaren och inviger Nelsons nya marker, verkar bli åtminstone fullt bord.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback