Men.....

2011-02-08 @ 22:41:17 | Allmänt
Varning, inlägg skrivet vid extremt tillstånd av TILT.
Sjukt trött på optimisterna som träffar allt i sin väg. Har varit extremt kallt lite väl länge på Ongame/PAF, och när man sen blir utdragen av spelaren som jag utsett till kvällens donator så är det svårt att hålla huvudet kallt.

Det börjar ju bra när en fisk lyckas dra ut Livs floppade triss med en runner-runner. Det tiltar mig mer än när jag själv råkar illa ut eftersom jag vet att Liv sällan har samma tur som jag brukar ha. Trots denna extrema tilt lyckas jag få upp stacken och ligger hela tiden och väntar på att bordets två värsta fiskar ska donera sina marker. Sällan man ser två så uppenbart dåliga spelare med så stora stackar så länge, det vattnas i munnen.

Till slut får jag AA, och har en stor fin stack. Raisar till 3ggr BB till 1500 och får en syn av bordets semifisk, men bordets riktiga fisk (och dessutom storstack efter tre sjuka utdragningar) minreraisar till 3K. YES, dags att ta betalt, raisar till 6K, han ställer, jag synar.  WP! I bästa fall har han en coinflip, i 90% av fallen är han dominerad.
Han har 99 och floppar trissen. 
Liknande har hänt så ofta att jag tvingas konstatera att på denna sajt är jag helt enkelt otursförföljd. Inte lätt att smälta för någon som anser sig själv vara en av de mest tursamma spelarna annars. Spelar just nu bara de turneringar som har extremt värde på Ongame/PAF för jag orkar helt enkelt inte bli utdragen en gång till. Tiltnivån ligger på lur bara jag startar upp klienten. Minsta lilla utdragning och min tiltnivå går upp till max. Finns inga mellanläge just nu.
Jobbigt att vara så kall när stora delar av motståndet är så dåligt, hatar att bli utdragen när jag har så stor edge.

Har gått så långt att jag NÄSTAN önskar att de kunde sluta slänga in detta övervärde som gör att jag måste spela, så jag kunde ta en lång paus från Ongame och få tillbaks lusten igen. Erkänner att det blir spel på Boss/PAF istället, har inte lika dåliga erfarenheter där, så varje hand känns inte förlorad på förhand. Men det får bli rebuy, dyrt när man tiltar, men man får iaf chansen en gång till.

Kommentarer
★ Robert

men om du alltid blir utdragen och aldrig vinner kan det väl ändå inte spela någon roll hur stort övervärde det är? ;)

2011-02-09 kl. 21:30:53
★ rosjon

Du vet väl att hoppet är det sista som överger människan;)

2011-02-10 kl. 17:28:56
http://rosjon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback