Min tur

2011-02-01 @ 19:14:22 | Allmänt
Ikväll var det min tur att skjutsa dottern till friidrottsträningen, Liv fick sköta hämtning av Sander som är hemma hos en kompis. Börjar så smått komma igång igen efter lunginflammationen, men har otroligt dålig kondis. Jag som tidigare rusade förbi alla andra på väg till och från tunnelbanan och jobbet, får nu nöja mig med att röra mig framåt i sakta mak omsprungen av alla andra. Jag får ta en paus efter att jag gått uppför trappan till tunnelbanan, men jag hostar inte lika mycket nu iaf. Två dar på jobbet, igår när jag kom hem somnade jag direkt 19.30 och vaknade inte förrän 7 i morse, lika trött ikväll ändå. Det tar ett tag att komma tillbaka, det märks. Imorgon så ska det dock orkas med lite poker här hemma i källaren, proffs och amatörer möts för spel om småpengar. Men det handlar ju inte om pengarna förstås, bara att det är kul att spela. De tre veckorna till sängs spenderades inte med att läsa pokerböcker, var lite för virrig för det. Såg väldigt mycket dåliga tv-serier, men varvade med att somna till Jon "PearlJammer" Turners instruktionsvideor på PokerVT. Gillar ju hans och hans kompisars böcker, och att höra honom kommentera sitt spel är definitivt utvecklande. Om än lite sövande ibland. Januari blev till sist en +5 månad, lyckades riktigt bra i de få turneringar jag spelade i helgen utom en där jag tiltade bort ett solklart finalbord, klarade tyvärr inte av att se spelare efter spelare göra dåliga spel och ändå vinna potterna mot mig....så jag började göra dåliga spel själv. Men så är det ibland, det kunde varit värre, jag kunde kört tio turneringar och råkat ut för tiltdominoeffekten. Ingen pokerkryssning blev det tyvärr, vet inte hur det gick, men de hade antagligen jättekul. Nåja, det går fler båtar.......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback