Poker igen

2011-02-19 @ 08:59:09 | Allmänt
Ligger just nu på ett snitt på 4 turneringar per kväll, klart under mitt snitt i höstas när jag snittade lite drygt 15 st per dag. Spelar kanske 5 dar i veckan, och några fler på söndagen. De kvällar jag spelar missar jag inte Everests $5000 garanti kl 20.00 och inte 500krs på SvS. Har dessutom en förkärlek för rankingturrar, så det blir några stycken i veckan. Inga stora framgångar i veckan, förutom finalbordet på 500krs där jag ju blev utkastad, men det löste sig till sist. Bad SvS representant att höra av sig, var beredd att argumentera för min sak, men när han väl ringde hade de redan bestämt sig för att göra som jag föreslagit. Ett bra beslut, kanske till och med ett förfarande som borde in i reglerna. Om det är ytterst få spelare som drabbats av driftstörningen och inte kan fortsätta spela, så bör turneringen spelas klart, och de spelare som inte kunde spela klart kompenseras i efterhand enligt reglerna för stoppade turneringar. Det blir lite dyrare för SvS än att stoppa turneringarna, men tror ändå det är en bättre lösning. Risken är annars att det blir alldeles för många stopp, för driftstörningar sker ju ganska ofta.
Blev inte jättemycket pengar till men jag är nöjd med att de löste det på ett bra sätt. Det var viktigare än summan.
Turmässigt på sistone är det verkligen upp och ner. Spelade mina vanliga turrar igår, plus Fredagsfighten och Fredag! som går 21 och kostar en tusenlapp. Kommer inte ihåg hur jag åkte i tre av turrarna, men bluffen med A9 allin mot floppat fyrtal i kungar kändes helt rätt, men det är svårt att få någon att lägga fyrtal;) Men Jag ger inte upp. Man skall egentligen inte spela poker på fredagkvällar då man jobbat en hel vecka och tagit lite öl och vin innan spelandet börjar. Var ganska snabbt ute ur alla turneringar, så det blev Inception istället.

Las Vegas-resan börjar sätta sig, det blir nog som jag planerade innan att vi åker omlott jag och Liv, medan Cattis, Livs syster ska vara där hela tiden. Vi fortsätter att leta fler barnvakter, för att få fler dagar tillsammans, men eftersom både jag och Liv oftast spelar poker när vi är där, så blir det ganska bra ändå. En av oss åker innan midsommar och den andra åker direkt efter. Det är dessutom skönt för ungarna att inte vara utan båda föräldrarna så länge som förra sommarn.

Andy som jag träffat några ggr vid pokerbordet har just nu ett vad om 18kgs viktnedgång innan Vegas i sommar. Jag tror på honom, det är klart möjligt, får se om jag kan få bra odds av dybban, då kanske man ska "put your money where your mouth is".
 Själv hade jag som målsättning att nå ner till 85kg, innan sportlovet, men dit lär jag inte nå. När jag var sjuk fick jag iofs 3kgs nedgång på köpet, men man märker att man är en riktig sockerjunkie, har man väl trillat dit så är det svårt att sluta igen. Värre än rökning och snusning det där. Tar nya tag imorgon söndag, ikväll är Liv borta igen, och då blir det ny filmkväll med ungarna. Inte läge att "go cold turkey".

Kommentarer
★ Andy

Se till att han ger dig ett bra odds bara:)

Kul att se att det blir vegas i sommar igen för er.

Åker oxå dit självklart, (flyg redan köpt) 24 Juni till 8 juli blir de. Tyvårr har våran planering varit lite halvkass. Så får göra resan dit själv. Hade varit skoj me resesällskap på flygen...

2011-02-19 kl. 11:33:26
★ rosjon

Vi planerar att åka dit ungefär samma datum gissar att jag är där från 23 till 30/6, Liv joinar 27 och stannar till den 3:e . Kan ju inte vara där lika länge när barnen är så små, Hur många kilo har du kvar och hur länge har du kört? Tar en asketisk vecka nu, sen är det sportlov i fjällen, så då lär man få lite motion iaf. Kanske kan nå 85kg till i sommar,

2011-02-20 kl. 08:10:42
http://rosjon.blogg.se/
★ Andy

Har väl kört sen jul och tappat ca 4-5 kg, 13-14 kvar.. Ska dock skärpa till mig lite me vissa (god)saker..

Åk me mig den 24:e så får jag lite sällskap på resan dit..

2011-02-20 kl. 10:40:40
★ Andy

Skickade på fb, nåt fel me utkorgen på hotmailen..

2011-02-20 kl. 16:54:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback