Spelsugen

2011-02-05 @ 11:30:55 | Allmänt
Helg igen och efter en jobbig arbetsvecka med ett stort problem som äntligen löste sig i onsdags, så väntar nu helgen med en full "att-göra"-lista. Barnens aktiviteter, IKEA-besök inför sängens ankomst på torsdag (6 veckor sen, men vi fick iaf 10000kr i rabatt som plåster på såren), där ska vi idag spana ut skrivbord, ny säng till Siri, lampor, m.m. Ska dessutom försöka spela en hel del poker då jag är enormt spelsugen och dessutom har en bra period online med bra spel och en del tur samtidigt. Inte på PAF dock som just nu känns som ett spöke, men får ta igen det på sajter där självförtroendet är intakt;) Hade en pokerkväll hemma i onsdags, vi blev 6 st efter tre sena avhopp. Man blir lite trött på att det är så lätt för vissa att hoppa av i sista sekund, men så är det tydligen när det gäller poker. Blev kul iaf, även om det blev en stor förlustkväll. Spelade helt korrekt i turneringen som vi började med, fick även bra kort men förlorade en coinflip, så är det i turneringar. Men cashgame suger jag på. Gick OK i början , men när jag inte får bra kort eller kanske allra värst inte träffar en enda flopp då tiltar jag. Dyrt, men spela roll, det får det vara värt. Det är fortfarande kul;) Lärorikt, nja, inte med öl och whiskey innanför västen;) WSOP närmar sig, pengarna till resan är intjänade, men vi får se hur vi ska göra i år. Vi hade en ide om att åka omlott, jag och Liv, så barnen bara behöver passning 4 dagar och vi får 4 dagar ihop i Vegas åtminstone, vi får se. PPC är en annan turnering som vore kul att åka på, men eftersom alla kval går på PAF och jag är iskall där så är jag inte helt motiverad att lägga ner tid på att kvala, vi får se när det närmar sig. Dessutom krockar det med en utvecklarkonferens i Atlanta. Läste Isildur1's historia i Pokermagazine som kom ut i veckan. Det som förvånar mig allra mest är att Brian Hastings och gänget fortfarande slapp undan så billigt efter att ha fuskat vid pokerborden. De fick en månads avstängning av Full Tilt, så är det när man är sponsrad. Om någon fuskat sig till 20-30 miljoner kronor av mina pengar hade jag inte tagit det lika lugnt som Viktor Blom, hoppas verkligen att han fick någon sorts kompensation "under bordet". Annars hade jag, om jag varit honom, lagt krokben för Hastings nästa gång jag träffade honom ute på någon turnering.

Kommentarer
★ Rickard

Klart du ska på PPC så du får en egen prischeck. ;)



Tack för trevlig pokerkväll, även om jag är direkt usel på CG. Turneringen gick ju dock bättre.

2011-02-06 kl. 19:15:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback