Svenska spel följer inte sina egna regler

2011-02-11 @ 21:01:55 | Allmänt


Precis som under SM fiaskot 2008 så väljer Svenska Spel att inte följa sina egna regler för hur man ska hantera driftstörningar.
Här är reglerna de ska följa:

"Skulle Svenska Spels spels system upphöra att fungera under pågående flerbordsturnering avbryts allt spel och alla kvarvarande Kunder får tillbaka sina anmälningsavgifter. Därutöver gäller följande:

A) Har ingen Kund ännu blivit utslagen återbetalas alla startavgifter.

B) Har minst en Kund blivit utslagen men återstår fler Kunder än antalet vinster i vinstlistan delas prispotten upp i två lika delar. Den ena delen fördelas lika bland kvarvarande Kunder. Den andra delen fördelas bland kvarvarande Kunder i förhållande till värdet av de marker som respektive Kund har på bordet.

C) Är antalet kvarvarande Kunder färre än eller lika med antalet vinster i vinstlistan får utslagna Kunder den vinst som de i förekommande kvalificerat sig för. Alla kvarvarande Kunder får först den lägsta återstående vinsten i vinstlistan. Därefter fördelas resterande prispott mellan kvarvarande Kunder i förhållande till värdet av de marker som respektive Kund har på bordet."

I strid mot sina egna regler går Svenska Spel ut med informationen att man beslutade att inte stoppa turneringarna och väljer att inte ge sina spelare mer ersättning än inköpet tillbaka. För mig som satt på finalbordet i 500krs så betyder det att jag får ett par tusen mindre i ersättning än vad jag borde fått enligt reglerna.

De påstår att det drabbade endast en mindre del av spelarna och att de kunde logga in igen, vilket gör mig väldigt arg. Ingen aning om hur många det drabbade, men det gick minsann inte att logga in igen och det var deras kundservice väldigt medvetna om. Uppenbarligen tjänar inte Svenska spel tillräckligt mycket på oss utan måste ta vara på varje tillfälle att utnyttja spelarna och lura dem på de pengar de har rätt till enligt SvS egna regler. Att de sedan sprider lögner om vad som verkligen inträffade gör mig verkligen arg. Fick ett mejl av en person på deras pokeravdelning och det var fullt av deras vanliga undanflykter. De beklagar gärna de inträffade, men gör ingenting för att kompensera sina kunder. Dumsnålt, kortsynt och defintivt inte förtroendeingivande.
 det jag som
Jag är utan skuld i denna driftstörning, ändå är det jag som får betala.  En riktig bad beat.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback