Bra värde

2011-02-21 @ 18:51:28 | Allmänt

Efter att i lördags sågat och slitit isär den 40 åt gamla sängen och tagit årets lagbild på fotbollslaget, så var det på söndagen dags för pingisturnering för båda de äldsta. Sander fick stryk i alla sina matcher och han var inte glad, men de andra hade spelat mer så det var inte konstigt.
Siri var jag också rädd skulle möta på gör hårt motstånd, men det visade sig att hennes bollsäkerhet var en vinnande taktik mot de andra tjejerna som slog bort sig alldeles för mycket. Vidare till slutspelet i Folksamtalangen som spelas senare i mars. Lite extra träning på lite svårare server och lite hårdare slag så kan det gå riktigt bra.

 
Laget med busiga Sander i mitten därbak.


Trashad säng, inte enkelt, inte IKEA direkt.


Två vinnare - den ena lite mer nöjd än den andra

Sedan bar det iväg till mormor & morfar för stor släktsöndagsmiddag. Missade därför första 20 minuterna av PAF Goldrush men, det spelade ingen roll, det var inte min dag på ongame igår heller. Spelade tre turneringar på svs också, åkte snabbt i två av dem, men gick bra i 500krs. Höll mig kvar tills headsup, men där hade jag inte turen med mig så fick nöja mig med en andra plats.

Den femte turneringen jag spelade var på Everest, deras $50 000 garanti, och som vanligt var det c:a $5000 som Everest fick stå för för det blev 446 spelare. Det började precis som härom veckan att folk i stort sett kastade sina marker på mig.  Startstacken är 5000 och det är väldigt långsam struktur, bästa strukturen jag känner till. Trots detta kan folk skicka iväg hela alla sina marker med topp-paret eller överparet. Jag dubblade först när jag träffade ett set och en motspelare fick för sig att ställa med A7 på bräda 47J, jag satt med 44. Tack så mycket..., satt sedan och foldade och fick sedan ytterligare ett set och min motståndare stoppade in hela markerstapeln på floppen 347, jag hade 77, han hade 88. Tack så mycket igen. Efter ytterligare en stund fick jag AA och återigen stoppar en spelare in hela markerstapeln på en 47J flopp. tror han hade 66. Stora mörken låg nu på 40. Efter två timmar satt jag med 30 000 i marker, och jag hade spelat hur tight som helst. Spelade ingen roll för mina motståndare betalade av fullt ut varenda gång jag hade en hand.  
Efter ytterligare 2 timmars spel hade jag varit uppe på 50K och sedan varit nere och vänt på 12K då jag förlorade med AA och AK mot AJ. Sedan hade jag en riktigt tursam hand där jag tripplade upp, och i fortsättningen gick det av bara farten.
Stabilt hela vägen, fram till 4 spelare kvar. Hade hela tiden marginalerna på min sida och vann de flesta coinflips, men nu var turen slut och förlorade en stor del av min stack med AK mot AJ och sedan resten av stacken med JJ mot A5, han floppade trissen efter att ha synat min allin. Överlag urusla spelare på finalbordet, en kille var så dålig men hade så mycket tur att det var skrattretande. Han gjorde allt han kunde för att förlora. Synade med KT utan träff när en kille stoppade in drygt en halv miljon i potten, men spelade ingen roll att han förlorade den potten, han tog igen det med runner-runner några händer senare.
Inte nöjd direkt efter åt som vanligt, alltid irriterande att inte vinna när man ser att motståndarna är dåliga, men i efterhand får man vara nöjd. Bra pengar igår iaf;) Och man ska spela vääääldigt tight, de märker inte hur du spelar och betalar av iaf.
Tyvärr så hade Siri problem med andningen under natten så det blev en orolig natt med lite sömn, men nu verkar hon må bra igen. Förhoppningsvis blir det en lugn natt med mycket sömn.


Kommentarer
★ P-O

Grattis till fjärdeplatsen och fina pengar !

2011-03-02 kl. 16:08:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback