Missuppfattning 6: Supertight är bättre än tight

2011-01-09 @ 19:02:32 | Allmänt
Under denna rubrik så hackar Dusty på Phil Hellmuths bok "Play poker like the pros" där han rekommenderar alla att spela endast topp tio av alla händer. En aning tight men, det är en bok som riktar sig till nybörjare och säger man till en sådan att enbart spela de händerna så blir det kanske topp 40. Jag anser att det är bättre att spela riktigt tight, man bara spelar de händer man spelar riktigt aggressivt, än att spela för många händer. Det brukar nästan aldrig vara ett problem att man spelar för få händer, snarare tvärtom. Jag tror man vinner för sällan om man spelar riktigt tight, men man har en bra chans om man får en kortrush iaf. 
Jag tror faktiskt Greg Raymers råd " Play fewer hands and bluff less often and you will immediately be a better poker player" stämmer ganska bra. Klart att löst och aggressivt spel blir så poppis och inne, när det är så mycket roligare än tight, försiktigt, tålmodigt spel. Mest vinnande stil? Det beror på vem som spelar, jag tror de flesta skulle vinna på den tighta stilen.
En annan sak som Dusty tar upp under denna punkt är att vara försiktig vem man tar råd från. Om man spelar turneringar så ska man ta råd från spelare som under längre tid visat sig framgångrika inom just turneringar, inte "one-hit-wonders" eller cashgame spelare. Så egentligen är Dusty inte rätt person att ge mig råd, men jag tror jag är tillräckligt erfaren för att kunna välja ut godbitarna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback