Grattis GoBaLi!

2011-08-01 @ 01:46:04 | Allmänt
Trots att GoBaLi var ner på 793 knappt 1,8 BB så lyckades han hänga kvar, och trots att jag åkte på 6:e plats av 162 räckte det inte. Kändes som både de hoppfulla och turen var på hans sida ikväll. Skickligheten har han ju alltid haft.
Det var en speciell turnering att spela, med speciella omständigheter, jag spelade betydligt mindre händer än jag brukar och höll koll på GoBaLi vilket jag aldrig gör annars.
Det var ganska frustrerande att se vissa hoppfulla spel. T.ex. så la lilla mörken sig när Gobali satt på BB allin. Då blir man ju lite lätt förvånad ända till jag såg vem det var. Samma hoppfulla gav bort resten av sin stack strax efter. WP, som vanligt. 
Ett annat tungt slag var när GoBaLi tripplade upp mot två stycken varav den ena slowspelade en triss och den andre fick sin triss på rivern, samtidigt som GoBaLi fick sin stege. Då kändes det som förgjort.
Jag lyckades dock hålla jämna steg genom att stjäla och dessutom dra in 3 bra händer, 2st AA och 1 st QQ.
Irriterande förlust, men spelade bra så jag får vara nöjd.  Dessutom börjar jag bli van vid att bli tvåa.

Nu får vi hoppas att SvS tar tag i Sverigerankingen i höst och ser till att den blir bättre och kanske dessutom ger lite pengar till åtminstone den som vinner rankingen eller kanske ett bättre utgångsläge i årsfinalen.

Kommentarer
★ James

Hej,



Jag arrangerar en pokerturnering på bwin.com i September där endast bloggare får delta.



Det kostar ingenting att vara med och du kan vinna fina pengar!



Allt du behöver göra är att kontakta mig och anmäla ditt intresse!



Bästa Hälsningar,



James

James.jackson.ipg[AT]gmail.com

★ donRollo

Tjena Rosjon.



Synd att du inte kunde gå om GoBaLi sista omgången. Det hade du varit värd :)



Men sjukt att inte lilla mörken synade när GoBaLi var auto-allin. Frågar du mig låter detta nästan som collusion. Visst, alla får väl spela som dom vill, men... det låter ytterst märkligt faktiskt. Menar du också att lilla mörken sopspelade bort sina sista marker till GoBaLi? Är detta sant så kan man ju nästan tro att de var i maskopi med varandra... Hmmm...



Jaja...



Hoppas bara att Svenska Spel gör något vettigt av SverigeRankingen nu. Fast jag tvivlar på det... Personligen så tycker jag att det är för mycket med två turrar i veckan. Ska man ha en chans på slutsegern så måste man spela närmare 100 turrar per år. Inte många som faktiskt kan göra detta. Jag menar, det är ju många som har familj och som bara kan spela en turre då och då. Och - Sverigerankingen borde vara en fest med minst 500 deltagare varje turre. Men det blir det ju aldrig med nuvarande upplägg.



Frågan är väl ens ifall det BLIR någon SverigeRanking nu i höst... Jag är tveksam... Svenska Spel verkar mer än lovligt förvirrade för tillfället...



/donRollo

2011-08-01 kl. 15:36:51
http://www.donRollo.se
★ rosjon

Nej, jag tror inte på collusion, speciellt inte vad gäller GoBaLi. Finns ingen som helst anledning att misstänka det. Spelaren på lilla mörken var bara så dålig.

2011-08-01 kl. 16:53:10
http://rosjon.blogg.se/
★ Anonym

rätta mig om jag har fel, men både du och GoBaLi låg väl på runt 5-10bb när blinds var 500/1000 så man kan nog anta att båda två hade skapligt med tur (antingen genom utdragningar eller coolers som GoBaLis stege eller QQ vs JJ) att ens finaltabla imo :) grattis båda två hur som helst

2011-08-01 kl. 17:45:01
★ rosjon

Klart vi hade tur, ingen når finalbord utan tur. Dessemellan spelade vi dessutom bra.

2011-08-01 kl. 17:52:04
http://rosjon.blogg.se/
★ Tony

Bra prestation Rosjon, synd att det inte räckte hela vägen! Visst det krävs tur för att komma till ett finalbord men det krävs ännu mer skicklighet för att komma dit så ofta som du har gjort. Kan inte du bli min coach? Önskar att jag var lika framgångsrik i turrepoker! Lycka till i framtiden!

2011-08-01 kl. 20:06:28
★ rosjon

@DonRollo För min egen del ser jag helst ännu fler turneringar men med sommar- och jul-uppehåll. Tror antalet spelare ökar för att det spelas färre turneringar, men det finns en del saker som skulle kunna öka intresset.

@Tony Tack! Finns inga genvägar till det rätta flytet tyvärr. Jag coachar tyvärr inte, jag tror dock att du skulle kunna få minst lika bra hjälp av någon pokerinstruktionssajt, pokervt.com eller pokerxfactor är de som jag rekommenderar för turneringsspel.Ganska liten kostnad som man snabbt tjänar in. Om jag bara skulle välja en av dessa så har pokerxfactor.com det bästa materialet, och väldigt duktiga instruktörer.

2011-08-02 kl. 12:36:49
http://rosjon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback