Sådär.....

2011-07-31 @ 20:29:14 | Allmänt
Ganska nöjd med mitt spel igår, men hade inget vidare flyt tycker jag. Sprang in i monsterhänder flera ggr, bl.a med AKs mot AA. Blev en sjunde plats i 500krs men den turnering (Vegas) jag helst ville lyckas i gick inget vidare. Gick alltså sådär....
Börjat läsa "Decide to play great poker" av Annie Duke och Jon Vorhaus. Inte direkt ett fan av Annie Duke, och hittills slår hon in öppna dörrar vad gäller mig. Inser dock av hennes text att hon mest har erfarenhet av livespelare för det mesta hon anmärker eller tipsar om gäller de misstag som de livespelare jag träffat på gör ideligen. Förhoppningsvis får jag lite tips om hur man exploaterar dessa misstag.  "The Raisers Edge" som jag läst igenom nu, var verkligen inriktad på livespel och framförallt liveturneringar. Innehöll också en del konkreta tips som jag ska försöka anamma nästa gång jag spelar live. Det blir gissningsvis den 3-4 september då PAF anordnar en pokerkryssning.
Ikväll är det sista turneringen i rankingserien Topp100, inga extra pengar vid vinst bara prestige. Jag intalar mig att jag egentligen inte bryr mig eftersom det inte ger mer pengar, men om man inte ens kan lura sig själv så....
Klart man vill vinna, jag vill vinna allt jag deltar i, vad är det annars för nytta med att vara med?


Kommentarer
★ Rob

Bra spelat, GRATTIS !!! :-) http://www.temnet.se

2011-08-04 kl. 00:14:22
http://www.temnet.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback