Las Vegas 2011 25 juni del 2

2011-06-27 @ 18:55:31 | Allmänt

Efter andra pausen börjar det verkligen märkas att man är trött efter resan, jag får inte heller speciellt många spelbara händer och bordet blir betydligt aggressivare än det varit innan. Efter en stund så dyker Michael ”The Grinder” Mizrachi upp vid bordet, men det är inte han som är så aggressiv, det är ett par av de andra som nu vaknat till. På dessa nivåer har jag bara antecknat ett par händer, det var ganska kortdött faktiskt. Jag vet att jag spelade några händer till men antingen vann jag dem enkelt eller så synade jag någon höjning men fick ingen träff och rotade inte vidare i potterna. Första handen jag antecknade var att jag med KK slog ut en shortstack som hade A4. En sak som jag märkt är att standardhöjningen inte längre är 2,5-3 BB längre på låga nivåer, det höjs kanske 2-2,5 BB som standard istället. Gör att man måste syna lite mer ur position.

Nåja till sist bryts mitt bord och jag hamnar på ett nytt bord med Alex Gomez, brasilianskt poker pro och Sofia ”Wellbet” Lövgren, pro från Sverige. Direkt när jag kommer till bordet plockar jag upp KK och raisar 2,5BB. Får en syn av Gomez. Flopp kommer QJx och jag bettar ut 1000, han synar efter lite fundering.  På turn kommer ytterligare ett blankt kort, jag bettar ut 2500, men då lägger han sig.

Strax därefter är det middagspaus och jag är ganska trött märker jag nu, kanske inte så smart att spela direkt efter en lång resa och när man precis har vänt på dygnet. Men om jag nu är här utan min familj så tänker jag spela så mycket i WSOP som jag orkar.

Bestämmer mig för att gå till American Bar & Grill för att käka middag, kommer dit och det är nästan tomt vid disken där bordsplaceringen sker. De ropar ut ”Table for one anyone?” och jag anmäler mig och får snabbt ett bord. Jag upptäcker då att jag gått förbi en kö på kanske 60 pers som stod på andra sidan disken. Oops…..

Nåja, får en god burgare med chili, skippar potatisen för man får så grymt stora portioner, och skulle man äta allt så skulle man gå in i väggen och må ganska dåligt.



Efter pausen så drar det igång direkt i första handen när jag får 33 och höjer upp 2,5 BB till 1000 och Wellbet ställer, visar 55 och jag får betala ytterligare 1800 när jag förlorar potten. Det tar dock inte så lång tid innan jag får tillbaks markerna då jag plockar upp QQ, wellbet ställer igen, jag synar. Hon har 22, ingen hjälp och jag har slagit ut ett av de stora svenska hoppen i årets WSOP. Kul för mig, otur för henne. När hon gått slår det mig hur sjukt ung hon ser ut, hade jag gissat utan att veta vem hon var så hade jag gissat på 16-17. Snacka om ulv i fårakläder. Kanske Siri om några år.

Sen börjar torkan. Efter denna hand får jag inte många spelbara händer och när jag väl får nån så är någon annan redan igång. Händer ingenting och nu är jag verkligen supertrött, somnar ibland till mellan händerna. Pausen kommer som en räddande ängel. Går ut för att ta en nypa frisk luft, men det är inte så friskt, det är snarare supervarmt trots att klockan är c:a 22, men det spelar ingen roll då jag sitter vid det i särklass kallaste bordet på hela Rio. Vid vårt bord vajar lampan av luftdraget, ALLA andra bord så hänger lampan bomstill.

En fransyska gör efter paus en del märkliga spel, inte direkt dåliga, men oortodoxa. Hon är väldigt aggressiv och min korttorka fortsätter. Tar en pott efter en höjning, men  men annars inget spel alls. Har nu bara 11K kvar, men nu får jag AA UTG. Bettar, alla foldar fram till lilla mörken som synar. Han är ganska tight och solid. Floppen kommer Axx, två hjärter, han checkar, och jag, mitt dumhuvud bettar, visserligen inte så mycket men tillräckligt för att han ska lägga sig om han inte har något, vilket han gör. Dumt spel, och jag är nu ganska irriterad på mig själv.

Gomez, som precis som jag suttit och vårdat en tynande stack dubblar upp mot fransyskan som nu  tvingas till flera allins. Hon är en aning tiltad, det märks. Jag plockar upp KJ och efter att inte ha spelat en hand på länge så väljer jag att höja till 2000, 2,5 ggr BB. Jag har sedan c:a 11K kvar bakom och jag vet redan att jag inte kommer att lägga mig om någon reraisar, openfoldar inte med så liten stack. Antingen är det en flipp eller så får jag väl dra ut. Fransyskan som har liite mer än jag ställer in och jag synar. Hon tror inte sina ögon när hon ser mina kort, men hon har AQ och jag har 37%. J i dörren men det kommer även ett A på floppen. Adieu. Tilt. 10 timmar poker till ingen nytta. Den handen är det första jag tänker på när jag vaknar dan efter. Skulle jag väntat? Vet inte, men jag vet att när jag väljer att spela den har jag inte mycket val.

 Stay tuned for more after this.....

 

 

 


Kommentarer
★ dybban

Kul att läsa om era bedrifter och bättre lycka i nästa turre. En fråga bara. När du bestämmer dig för att ändå inte lägga KJ för en reraise, varför openshovar du inte då? Nu hade det säkerligen inte spelat någon roll i just denna hand, men det kan göra det i framtiden. Framför allt slipper du syna dig själv all in med KJ. ;)

2011-06-27 kl. 21:28:03
★ rosjon

Jag tror inte jag får fler läggningar av händer som slår mig med en sådan höjning, än jag får om jag går allin. Ett skäl till att inte gå allin är att vissa spelare inte släpper vissa händer preflop, men de släpper dem postflop. På detta sätt ger jag mig en chans att betta hem floppen om jag enbart får syn.Ju senare position jag sitter i dock,desto större chans att jag openshovar. Och jag spelar bättre händer likadant. För mig är det inte någon skillnad om jag synar mig allin efter att ha höjt 2000 med den stacken än om jag ställer direkt. Det skulle det kanske varit om jag ens funderat på att lägga mig efter min höjning.

2011-06-28 kl. 01:29:52
http://rosjon.blogg.se/
★ Dybban

Förstår hur du tänker. Jag har dock varit med om, mer än en gång, att sämre spelare, som inte fattar att man är comittad till potten tror att de kan bluffa bort en med till exempel ett dåligt ess. Resultatet blir en trebet all in, och så tvingas man syna. Samtidigt hade de nog inte synat en all in med samma hand.



Och visst kan det väl bli omvänd effekt också? Att bb synar med 67s, träffar ett andrapar och tvingas syna din all in.



Jaja, det finns nog för- och nackdelar med båda spelen. God lycka och hälsa grabbarna!

2011-06-28 kl. 03:04:11
★ P-O

Kul läsning och lycka till i nästa event !

2011-06-28 kl. 10:06:44
★ rosjon

Dybban: Jag gillar om de inte inser att jag är committad och försöker bluffa med dåligt ess, jag har ganska goda chanser då. Men visst, skulle BB ha en stor stack och ha råd att syna med 67s och träffa så kanske man hellre väljer att ställa, men han har ganska dåliga implicita odds mot mig om han synar med en sådan marginell hand. Hälsar , de hälsar säkert tillbaka.

P-O: Det kommer mera;)

2011-06-28 kl. 16:32:09
http://rosjon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback