Skottet i mörkret

2011-06-19 @ 10:04:48 | Allmänt

Senaste veckan har varit mycket jobb, och mycket läkarbesök. Magnetröntgen nästa vecka, sedan blir det nattsamtal med doktorn den 29:e från Vegas då han fått resultatet. Kanske direkt från pokerbordet, vem vet.
Knäet är ganska dåligt, gör inte så ont om jag inte trampar fel, sträcker det eller böjer det för mycket, men framförallt är det svårt att lita på att det inte ska vika sig. Går runt som om jag vore bambi på hal is, tar inga risker för det gör så ont när skenbenet lämnar sin ursprungliga placering och vandrar ut på högersidan av knäskålen.

Pokerstar-Mattias hade ett "scoop" igår, PAF "värvar" Kissie: http://vegas2008.blogg.se/2011/june/18-juni-kissie-goes-paf.html#comment. Gissa om jag blev förvånad, inte riktigt den uppfattningen jag har av PAF att de skulle värva nån Blondin-Bella-Wannabee. Efter att nästan satt Voltarentabletten i halsen och lite googlande så upptäckte jag att det inte var någon "värvning", det var nån sorts blogg-fest på PAF-kontoret och det lär ju få fart på alla bloggdiner. Pokerstar kanske var lite purken för att han inte var bjuden, men oavsett så får han sluta att skrämma slag på oss feminister.

Lördagen vigdes i övrigt åt att åka till Globen och handla fotbollskläder till Siri och Sander. Siri har även hon börjat spela och ska precis som Sander gå på fotbollsskola nästa vecka. Nya skor, shorts, och tröjor. Sen, efter ett snabbt besök på donken (jag avstod), gick vi allihop på Hammarby-Värnamo.


"Alla från Värnamo, dom har en ko!"


"Heja, heja,heja bajen!" Hammarby vann med 1-0!


Min och (mest) Livs bild av matchen, Signe var lagom road och när hon inte gick att muta med godis blev det utflykter nerför trappan på familjeläktaren. 



Väl hemma igen blev det test av  de nya kläderna i trädgården/fotbollsplanen och Sander övade precisionsskytte.


I trädgården har även rosorna börjat blomma, resterna av mitt överdrivna rosintresse för några år sen, en liten mini-rosengård med gatsten, buxbom och en Stanwell Perpetual (evighetsmaskin) som höjdpunkt just nu.

Efter en kort framgångstorka så blev det sen äntligen en vinst i SvS 1000kr turnering på lördagar, Skottet. Trevligt med lite tillskott i kassan inför Vegas och skönt med lite pokersjälvförtroende igen. Hittade dessutom $800 liggandes i ett forexkuvert sen förra året, resterna av cashen i Venetian Deepstack, de kommer väl till pass just nu.


Kommentarer
★ Rickard

Lol, han får sannerligen sluta skrämma slag på er.

2011-06-19 kl. 12:51:37
★ Legato

Blev också förvånad, hon är en av de sista jag skulle vilja associera ett företag med.



Förutom att hon såklart är en klassiskt odräglig "modebloggerska" så verkar hon ju vara extremt osympatisk:



http://www.youtube.com/watch?v=qhZii06ZiC8



http://www.youtube.com/watch?v=Fj6fxmjOAFw



http://www.youtube.com/watch?v=UUeUQ9RF-yo&feature=related

2011-06-20 kl. 18:39:01
★ Thomas

Hej!



Jag tänkte tipsa dig om två pokersidor som du kanske uppskattar och vill tipsa dina läsare om.



www.pokertuben.se & www.pokercentralen.se



Säg gärna vad du tycker om sidorna.

2011-06-21 kl. 15:03:41
http://www.pokertuben.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback