Söndagsstek, mums!

2011-03-21 @ 17:11:58 | Allmänt
Som vanligt blev ingen framgång i PAF Goldrush, men inte tappar jag sugen för det;) Förr eller senare lossnar det och förhoppningsvis rejält då.

Spelade dessutom Everests $50K garanti och Söndagsteken på SvS, och det blev även lite andra turneringar, men jag gick längst i de två djupstackade.
Tyvärr blev det ingen pengaplacering i Everest, men sprang desto bättre på SvS.

Finns alltid vissa händer som är avgörande, inte alltid vackra, bl.a en del utdragningar.
Kommer ihåg speciellt en hand där jag höjer upp till 2,5 gånger BB när jag har 15 gånger BB med QJoff i sen/mittpos. Hade varit kortdöd länge då, och tyckte att jag borde få lite cred för en hand. Men blev då minraisad av en annan spelare på knappen och eftersom jag var kortstackad och inte openfoldar med 15 gånger BB så synar jag och hoppas att jag skall dra ut, jag vet att jag antagligen är efter. Oavsett flopp kommer jag att ställa in, men har tur och floppen kommer damhög. Jag har bara ett 2/3 pottbett kvar så jag stoppar in och blir blixtsynad av AA;(.....men blir räddad av en dam på turn;) Tur ska man ha också;)

En annan hand som gav mig en stor pott var K3. Sitter på BB och UTG limpar in, alla lägger sig men lilla mörken kompletterar. Bara checkar och floppen kommer K33. Jackpot;)  Alla tre checkar och turn kommer klöver T vilket gör att det ligger en färdig färg på brädan. Lilla mörken betar ut 2/3 pott, jag synar och UTG min-reraisar!!? Nu ringer varningsklockan att UTG kan sitta med KK, men spelar roll i det läget, jag ska ändå ingenstans.  Till min förvåning går lilla mörken allin, jag synar och även UTG. River en Q, jag stoppar in resten, och blir synad av UTG.
UTG har nötfärgen, lillamörken har också en trea, men jag tar hem potten på nästan 190 000.

Till sist är jag iaf HU och det är en del snack om att göra en deal, men det är inte möjligt på SvS. Det svänger en del, leder stort, ligger under stort och har sedan både tur och otur i HU, men till sist så:


Grattis rosjon! Vinnare av SöndagsSteken 20/3

2011-03-21
Igår körde vi SöndagsSteken som vanligt, kl 02:21 vann rosjon med A,5.

Den totala prispotten var 166 500 kr. Förstapriset som rosjon tog hem var 45 787 kr, vi säger grattis!

Här är topp 5 (pris):

rosjon 45 787,5 kr
bills 28 305 kr
3D-brillor 19 147,5 kr
Homer86 13 320 kr
Stor-jöns 10 822,5 kr

För en gång skull nöjd efter en turneringssöndag;)



Kommentarer
★ P-O

Då får det bli ett stort grattis till denklonken !

2011-03-21 kl. 19:21:49
★ Söppärj

Stort Grattis till segern!!



Var inne ca 5 min o railade dig. Det första som händer är K3-handen, den värsta setup jag sett. Några minuter senare testar du o stjäla med 89off, två man går allin men du är tvungen att syna pga pottodds, du slipper överpar o tar hem den med med en gynnsam bräda. Tänkte då att nu får "rosjon" vänta ett par veckor innan det är OK med nästa "bitterbadbeatblogg" hehe.



Var ca 20 man kvar då o du ledde. Kommer ihåg att jag tänkte när jag stängde ner datorn att ett sånt läge förvaltar du oftast på bästa möjliga sätt, därför inte förvånad när jag öppnar bloggen



Som sagt, stort grattis, få turneringar på SvS med större förstapris.

2011-03-21 kl. 19:29:14
★ Anonym

Tack P-O och SÖPPÄRJ!

Jo, K3 handen kan man inte klaga på, men man märker av att man haft en dålig period när man ens funderar på att UTG kan ha KK. Stjäl ganska ofta om jag märker att det lönar sig, det gör det i perioder, men ibland lyckas man ju då sätta sig i situationer som man inte riktigt tänkt igenom. Men bara att bita i det sura och spela efter förutsättningarna då.

Och tänk på att minnet av vinster är kort, det tar nog inte lång tid innan nästa bad-beat inlägg. Egentligen borde man be om ursäkt ibland , men har man bloggen som ventil för att få utlopp för sin frustration så....:)

2011-03-21 kl. 20:21:36
http://rosjon.blogg.se/
★ Thomas

Grattis till segern!

2011-03-22 kl. 20:32:39
★ Crappy

Hur kunde jag missa detta?

Grattis!

2011-03-22 kl. 21:31:11
★ rosjon

Tackar!

2011-03-23 kl. 20:03:40
http://rosjon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback