Superweekend

2011-03-28 @ 18:01:24 | Allmänt

Så var helgen avklarad och man får pusta ut igen. 

I lördags blev det som jag skrev tidigare mycket pingis, men jag stannade hemma från innebandyträningen och skrev inne- och ute-listan som jag publicerade eftersom det inte blivit någon av pokerlistings. Såg senare på kvällen att de faktiskt fått upp en lista och att vi lyckats välja samma inne-lista även om ordningen var lite omkastad. 

 Strax innan lunch åkte i varje fall jag och min dotter till pingisträningen och jag hann själv med en löprunda, välbehövligt. Sedan hem och äta innan det var dags för tävlingen kl 15.00.  Jag och Siri hade tränat pingis lite mer än vanligt inför tävlingen men det var Stockholms bästa tjejer som var där och det blev tre raka förluster i gruppspelet. Som tur var så visste Siri om att det skulle bli svårt, och jag tror hon var nöjd med sitt spel, så det blev ingen stor besvikelse, men en liten motivation till att träna mer kanske. Hur man nu ska få in det bland hennes andra aktiviteter. Om man inte vill försaka kompisar och fritid helt så går det knappt att satsa inom mer än en idrott. Redan nu när Siri bara är 10 år så måste man välja vilken idrott man vill satsa på. Inget lätt val....

 Det blev Champagne (Bollinger Grande Année)och löjrom som jag hoppats, men mina pokerplaner grusades när det visade sig vara Earth Hour kl 20.30 till 21.30. Turneringen hade redan startat, men det blev en snabb allin, nedstängning och nedsläckning och sedan spelade vi kort hela familjen till ljuset av stearinljus.

 Blev tidig sänggång då det skulle bli innebandy-cup kl 08.00 på söndagen, men eftersom klockan flyttades fram så blev det en timmes mindre sömn.

Det var tufft att väcka Sander, men vi kom iväg i tid och det var tur det. Sanders lag krossade motståndet i de två första matcherna, även om det blev jämt i slutet på den andra då Sander stod i mål. Det tycker jag han kan lägga av med, det tar för hårt på fadershjärtat, mycket värre än när han spelar ute. I sista matchen mötte de ett riktigt bra lag från Duvbo, och det såg ut som en säker förlust och stort nederlag tills dess att Sander vaknade till. 7(sju) mål av Sander i sista matchen efter en fantastisk upphämtning och matchen slutade till sist 9-6 till Enskede. Jag är väldigt engagerad under matcherna, men försöker var tyst. Svårt dock när det är jämnt.

Vi firade med en korv och en gigantisk chokladmuffin och vi åkte sedan hem.



Hann med veckohandlingen, återvinningsstationen och en löprunda innan första turneringen startade kl. 16.00.Men eftersom det var en del kvar att fixa innan det kunde bli full fokus på pokern så gjorde jag hamburgare samtidigt som jag spelade. Det är ganska svårt att klicka rätt när man spelar med kladdiga händer, och när man får KK så får man helt enkelt räkna med att laptopen blir kletig. 

20.00 var det sen Mästarnas mästare, något jag inte missar då Stenmark är med. Sjukt imponerande med två vinster av en 54-åring, och inte nog med det Evy Palm, 61 vann den första tävlingen. Under tiden fortsatte pokern, såg väl ok ut ett tag men gjorde ett par spel som jag fortfarande inte kan bestämma mig för var rätt eller fel i de situationerna, men ut åkte jag. Ett par händer vet jag att jag spelade fel, men så är det ibland. Kom i säng hyfstat tidigt i alla fall. En dålig pokersöndag, men en härligt bra helg!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback