Sur!

2011-03-17 @ 21:48:06 | Allmänt

Ett par händer innan la jag en triss mot en rivrad stege, bra läggning om än inte alltför svår. Kan det ha påverkat? Jag vet inte,men nu höjer en spelare 3 ggr BB till 600 UTG. Jag steamar lite och tittar ner på TT och har 3950 kvar. Påminner mig om mitt mantra, hellre för aggressiv än för passiv och väljer att ställa. Alla lägger sig fram till han som höjde "Under The Gun", första pos efter givaren.
Nu väntar jag , mig antingen en blixtsyn eller en fold.....ingen blixtsyn, ha, han höjde för mycket UTG med skräp;).
Va!!?? Han synar efter lång betänketid.....vad har han !!!!???? AJ!!!!???? Han har 8K och synar halva sin stack med AJ UTG??!!!  Vad tror han det betyder när någon återhöjer allin efter att någon höjt UTG?. I Vilket läge tror han att han leder med AJ?  TT är i botten av min range och han leder inte ens mot mina sämsta händer. WP, du otroligt hoppfulla spelare, hoppas det straffar sig att vara så ....."hoppfull"..... Men det gör det inte, naturligtvis, jag spelar ju på PAF, de hoppfullas paradis. En knekt på floppen och en till på turn för att riktigt gnida in det....

10 minuter senare i 16K Daily European på PAF så synar en spelare min reraise på floppen (höjer till 900 efter att han fortsättningsbetat 300) efter att dessutom ha blivit reraisad preflop och synat. Turn kommer Q¨, jag har ett dubbelt hålstege drag och betar ut rejält, potcommitted och får syn av QJ. Med QJ synar han en reraise pre och en reraise på floppen med endast två överkort och inget drag, inte ens hålstege.....missar draget och är ute. Så
otroligt uselt spelat, och ändå så väl belönat. Orättvist och otroligt vanligt, och otroligt upprörande.
SvS 5 minuter senare så drar en spelare ut med färgdraget, efter att ha dumjagat färgen efter satsningar från mig som gett honom helt fel odds att syna. Och sen tar han inte ens betalt på river. Suck...som vanligt....
et
Ibalnd känns det som att man bara kan vinna ur underläge, som igår när jag i 60-40 underläge flera ggr  vann
för att till sist komma trea i TOPP100. Klart, på PAF känns det aldrig som man ska vinna, oturen sitter ingraverad precis som Bajen Forever i SM-bucklan....kan någon slipa bort den, tack....
I vanliga fall hade jag svurit högt, men nu lägger jag Signe så det blir bara tyst krampaktigt slitande i tempurmadrassen.
Jag blir så jäkla sur, tror ingen fattar som inte spelar poker hur förbannad man kan bli på de "hoppfulla", spelare med mindre chans att gå plus i långa loppet än jag har att vinna ett WSOP-armband i sommar. Varför ska de tura just mot mig för.

Att trösta sig med att "det är de hoppfulla som står för dina vinster", "i längden går du plus på deras spel", hjälper inte mycket när hjärtat går i 180 och man håller på att att slita madrassen i bitar. Man vill bara införa en ny regel:
Spelar du så sugit så får du bara inte ha tur. De ska bara förlora, de fattar ju ändå inte vad de gjort.
Själv kan man ibland skämmas som en hund när man gör vissa spel som visar sig vara käpprätt åt hel...., jag skäms ibland trots att jag spelat helt  enligt min taktik/strategi. Men inte de hoppfulla inte, de spelar bara vidare och är nöjda med att ha vunnit handen, säkert nöjda med sitt spel.

Man får bli, sur, det är bara naturligt, konstigt vore det annars, man bryr sig ju. Men man får inte låta det påverka sitt spel. Men lite slitande i madrassen och några fula ord och "lyckönskningar" går för sig. Synd om Liv bara.....

Läste Magdas blogg häromdagen, http://blogg.aftonbladet.se/pokermamman/2011/03/vardag.
Har letat igenom hela min HH från Ongame efter min AA hand mot 88 som floppade triss, men hittar den inte och kommer om jagbara ihåg den vagt, kanske Magda kan återberätta. Gissar att jag betade hårt minst två gator, allin till sist. Kommer inte ihåg hur stor stack jag hade, men jag ska vara väldigt djup om jag lägger AA i Goldrushen, oavsett vad motståndaren gör. Det är betydligt vanligare att man leder i det läget än att man ligger under mot en floppad triss. Ibland måste man betala av, för att inte missa de gånger du har din motståndare krossad.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback