Zombies

2011-03-09 @ 22:33:46 | Allmänt
Ikväll var de hoppfulla ute och spelade poker. Precis som zombies som utan hjärna jagar hjälten var de ute efter mig. En hoppfull gav mig alla sina chips efter 10 minuter i en deepstack med A7 mot mina QQ. Träffar man mellanpar är det ju svårt att lägga. Man gapar av förvåning och undrar hur han tänkte där.
Men det har man ju ingen nytta av för nästa hoppfulla som synar med QJ, efter att ha höjt 3 ggr bb och jag reraisat allin med KQ, drar in färgen. Nejdå, jag är inte bitter.....eller jo det är jag visst det, med all rätt. För man inser att det stora flertalet människor är just hoppfulla. Och det går väl an i poker när det bara är ett spel, men de är lika hoppfulla i verkligheten. Och då blir jag rädd.......

Och som vanligt motrigg för Liv på PAF AA mot 99, en nia på rivern. Men vem har sagt att poker är rättvist.
Mycket bittert:(

Men det hjälper om man får dra ut tillbaka..... AQ mot KK  ...flopp KJ9, turn T och en liten 7:a....känns genast liiiite bättre. Men det hade varit roligare om Liv någon gång fick springa så bra som hon förtjänar.....

Kommentarer
★ donRollo

Hehe, "de hoppfulla" :) Bra namn på alla tokiga fiskar :)

By the way, om du eller Liv har lust så drar donRollo Classic igång ikväll. En serie över 10 turrar där MYCKET ära står på spel :) Turren startar 21.15 på SvS och lösenordet är loser.

Ställ gärna upp :)

Ha det gött hur som.

/donRollo

2011-03-10 kl. 11:22:31
http://www.donRollo.se
★ rosjon

Använder namnet "de hoppfulla" med förhoppningen att inte låta alltför bitter, blir ju alldeles för lätt andra namn i stridens hetta.

Missade tyvärr turren, men påminn även nästa gång så är jag gärna med.

2011-03-12 kl. 15:03:08
http://rosjon.blogg.se/
★ donRollo

Tjena.

Jag ska påminna nästa gång. Jag räknar bara de 8 bästa resultaten av 10 så det är Ok att missa en turre eller två :)

Vi var 12 stycken senast men det var såklart några som railade att dom hade missat tiden :)

Jag kom trea men fuckade upp rejält i slutet. Var för aggro med tre kvar och sprang rätt in i KK som stod... suck..., Jaja, satasar man på seger så kan det ibland skita sig :)

Men nästa turre sker om 4 veckor från 10/3 räknat... Men jag mejlar innan...

Ha det gött :)

/donRollo

2011-03-12 kl. 20:48:09
http://www.donRollo.se
★ donRollo

Glömde ju skriva det... donRollo Classic är ju precis det som poker handlar om... Inga stora pengar, men fasiken så kul och mängder av prestige :) Tänk om all poker hade varit sådan.. Tänk vad kul det hade varit... Tänk om Poker-SM hade handlat om prestige istället för poker...

Ha det gött :)

/donRollo

2011-03-12 kl. 20:56:40
http://www.donRollo.se
★ donRollo

Sista meninge så ska ju såklart poker bytas ut mot pengar :) Var lite snabb där :)

/donRollo

2011-03-12 kl. 20:58:28
http://www.donRollo.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback