Gräs

2011-05-15 @ 12:36:30 | Allmänt
I fredags kom gräset, inte så grönt och frodigt eftersom det varit en lång vinter, men betydligt bättre än jag trodde. En pall till oss och en till grannarna. Så efter en halvsen fredag med "gamla" kollegor så gick vi upp tidigt och började lägga gräset, bråttom bråttom, får inte ligga för länge på bar rot.


Signe hjälpte till att rulla ut.

Sander skulle på innebandyturnering och vi skulle ta ett pass i kiosken på turneringen, så det var jag, Signe och Siri. Signe hjälpte till i början, men sen gick hon in och lekte med Siri.
Gick ganska fort att få ut de hela rullarna, sen började pussalandet.


Halvklart

När Liv kom hem med Sander efter några timmar var det mesta gräset lagt, en liten remsa kvar, och jag var helt slut. Inte trodde jag att det skulle vara så jobbigt. Liv tog över, jag gick och cyklade och badade med Signe. När sen Liv rullat in tillräckligt mycket singel till uteplatsen så möblerade jag och drog igång årets första grillning.

 

Risk för regn men det höll sig torrt så vattenspridaren gick för fullt, nu är det bara att hoppas att det tar sig. Liv var dessutom duktig och satte in en annons på blocket så vi fick sålt överblivet gräs.

Efter middagen blev det nattning av Signe och sen körde vi långlördag, då jag upptäckte en ny grej....

 

Ny avatar på Svenska Spel. Vet att att några andra än jag ser den,i motsats till stjärnorna som ibland bara jag ser på min klient. Dyker inte upp när jag kör ett bord, men när jag drar igång fler bord eller byter bord så kan de helt plötsligt dyka upp. Bugg eller feature, vem vet, omöjligt att veta med Boss-klienten.
Spelade ingen vidare poker, så inga framskjutna placeringar. Blev istället Eurovision Song Contest-omröstning. Var ju spännande ända till man insåg att det bara var sydeuropeiska eller östeuropeiska länder kvar att rösta. Synd, hade bra odds på Saade för vinst. Har egentligen ingen aning om rätt låt vann, kom knappt ihåg vinnaren. Den enda låt som egentligen var det minsta bra var finlands, sen håller man ju alltid på sverige i alla fall förstås.

Idag är det aktivitets-söndag igen. Först var det en tripp till tippen med ris och gamla brädor. Sen var det flytt av växter till nya landet så att vi kan få rejäl plats för cyklar (vi har minst tio tio cyklar i alla åldersstorlekar och av all olika slag). Snabbdush och sen till pingisträning, där jag sitter nu och skriver. När vi är klara här ska vi snabbt hem, för en halvtimme senare är det samling inför två nya matcher i St.Eriks-cupen.
Sen blir det yam nua(en sorts thailändsk sallad), med libbsticka innan söndagsturneringarna drar igång. Får se hur mycket det blir i kväll, beror helt på formen. Minimum 10 turneringar lär det bli, SvS, PAF, Everest + några till.

Kommentarer
★ Räven

Tjena. Kul blogg och kul att följa ditt spelande! Hur mkt drar du in /år i runda slängar?

2011-05-17 kl. 16:45:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback