PAF Poker Challenge 2011 del 2

2011-05-24 @ 17:19:11 | Allmänt

Twitter:
18.48 La AJ efter en raise från Mökkö-finnen (står det på hans tröja). Han visade AK

Hände inte så mycket efter första pausen, raisade UTG med 22, fick ett par syn, c-bettade och tog hem potten. Wiseguy fortsatte springa bra med en hel del träffade rivrar, vilket fick flera vid bordet att börja pika honom om att det bara var tut. Det var det inte och de överdrev hur tursam han var. Visst träffade han bra på på turn och river, men han lyckades ju ta sig dit också, varje gång. Ålänningen Simon som jag nog bara spelat mot när han var full eller väldigt bakis spelade också väldigt bra, betydligt tightare än jag var van vid. Av någon underlig anledning så fick jag också mina bästa händer när jag satt UTG, så han började grymta om att jag alltid höjde när han hade BB. Bra tänkte jag, det kan jag nog utnyttja senare.
Spelade lugnt och försiktigt, försökte undvika stora potter om jag inte hade väldigt bra händer. Fick i början på fjärde perioden 150-300, 25 ante, AJ på stora mörken. Mökkö-finnen höjde upp, han hade varit ganska aktiv, och visat både bra och mer marginella händer. Han höjde till 900 och jag hade ingen lust att spela AJ ur position, men jag funderade en liten stund på om jag skulle återhöja till 2500. Jag valde dock att konservativt lägga mig. Han visade AK, vilket genast fick mig på lite bättre humör.

Twitter:
19.38 Inga stora potter, 26500 i middagspausen. Liv ca 24k

Var ganska lagom med lite middagspaus, en öl och lite mat. Diskuterade bordet med Liv, och vi diskuterade lite händer som utspelat sig vid hennes bord. Med tanke på hur spelet varit på mitt bord var jag riktigt nöjd med hur jag låg till, jagh skulle lätt ha kunnat vara ute redan. Liv däremot var missnöjd, kände sig överkörd och otursförföljd på flopparna. Som vanligt spelade hon väldigt solitt och gör nästan inga misstag, men det gör ibland ont att göra rätt.
 Fick även träffa på Bofuret, medlem i Magdas damlag som jag mött flera ggr och dessutom railat flera ggr när hon suttit vid samma bord som Liv på Goodiebagen. En av de bästa spelarna i Goodiebagen och till sist en av två som faktisk placerade sig i pengarna.

Twitter:
20.55 Raisade med kJ men blev reraisad. Lamig

Efter middagspausen så fortsatte jag ungefär samma spel, höjde ett par ggr, fick ibland potterna och fick ibland lägga mig. Var ganska tight. Efter att ha lagt ett tag fick jag KJs och höjde upp men blev reraisad av Leo, jag la mig efter lite lagom hollywoodande. Hade en tanke med att höja på just Leos stora mörk men det fick jag sluta med.

Twitter:
20.56 Raisade utg med AQs, floppade stege, två syner pre, inget betalt efter floppen

Strax efter höjde jag igen UTG, med AQ, och fick två syn. Floppade stegen, men fick inget betalt. Checkade flopp och när jag betade turn så la sig alla. Inte så kul.

Twitter:
21.19:Blev bortbluffad av tight finne nummer 2, han visade 55 efter att ha synat en reraise på flopp och sedan betat hårt på Turn

Satt lugn en stund fick sedan AQ i tidig pos igen och höjde till 1000 med mörkarna 200-400, 50 ante. Fick en syn av den andra tighta finnen som knappt spelat en hand. Floppen kom damhög, jag checkar med planen att checkraisa. Trevligt, han bettar 1350, jag slår genast om till 3500. Det är nu det inte går enligt plan, han synar....
usch då, vad kan han ha? Samma hand? Mellan pocket 88-TT? Slowspelat preflopp-monster? Inga drag på floppen, turn kommer en K. Inte bra...jag checkar med planen att syna. Men vad gör han? Bettar 6000, och lämnar lite drygt det kvar......inte mycket utrymme för en fold. Jag funderar ganska länge och bestämmer mig för att lägga handen då jag inte kan se att jag inte är slagen. Efter att jag lagt mig undrar han om jag vill se.....då annar jag att han vill visa en riktigt bra hand men icke sa nicke. Han vill gnida salt i såren och visar 55....gissa om man känner sig dum och en aning tiltad.

Twitter:
21.22 Tog tillbaka lite med TT, raise utg av mig, en syn. Bet flopp och han la sig

Hoppades att det skulle uppfattas som en tiltad rasie men inte mycket action på knekthög flopp.

Twitter:
21.33 Set-minade med 22. Sista gången. Sen dåligt spel med AK. Bara syn fold på låg flopp. Fegt, lite för djupt för mig.

Nu började jag tappa tålamodet, men spelade fortfarande passivt. Inte nöjd med att setmina med 22, borde lagt pre, och borde återhöjt med AK. Ville dock inte riskera alldeles för stor del av stacken då det började närma sig <20BB läget. Det är då lättare att hitta situationer då man kan återstjäla, speciellt med ett ganska löst bord.
Mökkö-finne dubblade upp Leo med Q4 med QJ på en flopp med två damer. Sen drog Leo in färgen på rivern och fick betalt återigen av Mökkö-finnen som hade turnat stege. Mökkö-finnen var nu så tiltad att det bara var en tidsfråga innan han åkte. Utslagen av Wiseguy naturligtvis. Simon hade ökat antalet spelade händer, men wiseguy verkade köra tre-fyra händer på raken och sen vara tyst långa stunder, lekandes med sin mobil.

Twitter:
22.08 Ute:( Andreas höjde, Simon synade, jag ställde med AJ men killen efter synade med AJ

Upptäckte nu att jag skrivit fel i twitter, killen efter hade AK, inget annat. Jag väntade på bra situationer att återhöja och nu hade jagf väntat ganska länge, hade knappt 19K kvar. 400-800 med 100 i ante, Wiseguy höjer upp från ganska tidig position, Simon synar och jag har AJ. Drygt 6K i potten, och jag tvekar inte en sekund, jag ställer. Tyvärr blixtställer finnen efter mig. Visste att jag låg efter, hoppades på KK, men ingen sådan tur utan istället AK. Fold från de andra och jag åker ut, ingen hjälp på brädan. Ska man gå långt i en turnering är det liknande läge man måste vinne genom fold eller att dra ut. Dålig timing, dåligt betalt när jag träffade och bortbluffad. Inte min bästa turre.

knappt två timmar senare har jag redan spelat och åkt ur två stycken €50+5 SitnGos och bestämmer mig för att lägga ner pokern och ägna mig åt att raila Liv som är otroligt seg när det gäller. Är nästan hela tiden shortstack, men har ett otroligt bra tålamod. Pratar med lite bekanta och är ganska trött, men Liv är väldigt på hugget.

Twitter:
01.40 Liv kvar med fina 55k efter uppdubblingen med KK
03.24 Livan får respekt vid bordet, reraise vinner henne potten.
04.01 50 st kvar, liv kvar, sista minuten, slog hon ut en shortstack

Det är otroligt nervöst att raila någon man håller så mycket på, speciellt när det är all-insituationer. Jag brukar i vanliga fall inte bry mig så mycket (utåt sett) live, men hade svårt att stå still när det var spännande. Liv spelade skitbra med stort tålamod och bra timing. Med tanke på hennes image hade hon säkert kunnat utnyttja den mer än hon gjorde, men det är inte hennes stil, och hennes stil är bättre än min, det har hon visat om och om igen. "Tight is right"

Otroligt trötta ramlade vi tillbaka till rummet, satte klockan på 11.00 och bestämde oss för att då ge oss ut och ta en frukost på stan om frukosten var stängd på hotellet, hellre det än att gå upp tidigt.

Twitter:
12.04 Liv startar dagen med 83 000 i marker, ante 500 och 2500-5000 i mörkar

Fortsättning följer.......

Kommentarer
★ P-O

Kul läsning och tack för det !

2011-05-24 kl. 22:16:59
★ Marcus

Jag var ju där, men spännande läsning ändå... :)

Kul att träffa dig och Liv i helgen. Imponerande avvägt spel av Liv, hade verkligen unnat henne en itm-placering. Hälsa henne!

/Pokerpappa76

2011-05-24 kl. 23:31:36
http://www.firstpoker.se
★ Rickard

Som vanligt otroligt intressant läsning hur du tänker i potterna och situationerna och du har en skön förmåga att komma ihåg och återberätta.



Var ju på plats och såg hur nervös och nästan stirrig du var när Liv spelade. Hon spelade ju helt perfekt med de händer och situationer hon hade, som vanligt kanske man ska säga.



Som Pokermanager får man ju inte ha favoriter men paret Rosqvist/Winell är verkligen några som jag unnar en riktigt hög placering snart. Och jag har inte den minsta tvekan att de kommer inom kort.

2011-05-25 kl. 10:38:29
★ rosjon

Kul att någon läser det man skriver, tar längre tid än jag trodde att få ihop det här;) Men det är nyttigt att fundera över varför man gjorde som man gjorde. Även om man ibland ångrar de beslut man tog.

2011-05-25 kl. 20:04:17
http://rosjon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback