PAF Poker Challenge 2011 del 3

2011-05-25 @ 19:31:28 | Allmänt
Disclaimer: Vissa av de känslosvall jag kände när händerna utspelade sig återkommer när jag skriver om dem och återupplever dem. Därav en del bitska rader.

Twitter:
12.35 44 spelare kvar, Liv väntar på rätt tillfälle

Om det är något Liv har så är det tålamod, hon har också en otrolig förmåga att (nästan) aldrig tilta. Tror aldrig jag sett henne bara kasta bort marker, oavsett hur brutalt utdragen hon blivit ett par händer innan, eller med endast en larvigt liten stack kvar. Det behövdes verkligen tålamod, hon satt inte speciellt bra till och endast en gång under innanförsta pausen så foldades det fram till henne så att hon hade chansen att ställa in. Och då var hon disciplinerad och la sig.

Twitter:
13.55 Dubblade innan paus, men åkte precis med AK mot AT. Inte rättvist

Liv fick till sist ett tillfälle att ställa och fick en syn med sina JT och hon lyckades dubbla upp. Så det kändes rätt bra i pausen. Strax efter paus kom dråpslaget, Liv satt på stora mörken när lilla mörken höjer, Liv ställer och får syn. Hon har AK och lilla mörken har AT men får en tia. Jag blir sjukt tiltad i dessa lägen, det är betydligt värre att stå sidan om och se. Liv hade varit värd den vinsten och då hade hon haft 20BB, vilket varit en ganska OK stack jämfört med de flesta andra. 1 timme senare brast bubblan......

Vi gick ut en stund på stan, hälsade på Ålands bästa leksaksaffär, Lekplaneten. Jag hade anmält Liv till sidoeventet men hon hade inte lust, vilket är ganska förklarligt. Själv var jag otroligt sugen på att spela.

Twitter:
15.33
Sjuka händer i sidoeventet. AA mot AA och KK trevägs allin preflopp
Började lugnt och fint i sidoeventet, kändes som ett bra bord, bättre än det som jag satt vid under huvudturneringen. En full ålänning på pos 2, en hoppfull på plats 4. På position 5 satt en supertight gubbe.  Jag hade dessutom position på Linus från åland på pos 6 och hans lösa kompis på pos 8. Det blev rejält med action vid bordet. Sjuka händer, först AA mot AA mot KK, AA splittade, sedan handen efter höjdes det, jag synade bara med förhoppningen att KK killen från förra handen skulle ställa så jag kunde ta hem potten med en reraise med mina 99. Mycket riktigt ställde KK killen, men då gick tighta gubben allin igen, han som gått allin med AA handen innan. Jag foldar och det visar sig att han också hade 99.
Lyckades dessutom betta "out-of-turn" med topp-paret, min motståndare fick då möjlighet att raisa minimum och jag får endast syna. Han fick en chans att dra ut men han lyckades inte och la sig på rivern efter min bet.

Twitter
18.06 11k i middagspausen 10 k startstack

Käkade middag med Liv och hennes kompisar från Goodiebagen, träffade även på Kristian Bodingh som nu börjat blogga för pokerskulls. Även den hoppfulla från mitt bord käkade vid samma bord, mer om henne senare. Fick dessutom ett ansikte på V8renne som jag mött på flera ggr på PAF. Ett glas vin och sedan var det dags igen.

Twitter:
18.24 15k efter att ha limpat med i en flervägspott. Roundcheck på flopp, stege på turn. Bet av en kille, jag reraisar. Syn, bet river, men fold

Limpade med och efter att alla checkat på floppen KQx kom guldkkortet A, som gav mig stege med mina JT. Killen på pos 3 (solid) bettade och jag reraisade, han synar. Tyvärr kommer det en T på river vilket i stort sett dödar alla action och jag betar ut utan att ha någon större förhoppning att få syn av något annat än en J. Men man vet ju aldrig. Under hela tiden jag suttit vid bordet, har den hoppfulla på pos 4 gjort det ena märkligare spelet än det andra. Verkar inte van vid att spela live och uppvisar alla andra tecken på nybörjare, synar med ingenting och lägger sig inte vid minsta träff oavsett hur hårt motståndaren bettar.

Twitter:
18.28 Raisar utg med AK, en reraise till 1600, som sedan synas av lös ålänning. Jag reraisar till 5200. Syn av reraisaren. Fold ålänning. Flopp 89x, jag check, reraisaren stoppar in, jag syn, hon på Turn. Hata

Nu utspelar sig följande hand. Jag raisar och den hoppfulla reraisar till 1600, och den lösa ålänningen synar på SB.
Jag bestämmer mig för att försöka ta hem potten direkt och rerasar till 5200. När jag då får syn av den hoppfulla så betyder det egentligen ingenting, men ålänningen stopppar in. Floppen kommer 89x och jag checkar för att ge henne chansen att bluffa med en sämre hand, det finns inte att jag lägger mig oavsett då hon inte har tillräckligt mycket bakom. Hon ställer med JT och får in stegen på turn. Jag tiltar så hårt att det inte går att beskriva. Hennes syn preflop är det som tiltar mig mest eftersom hon har turen att vinna handen trots dåligt spel. Och hon är inte direkt ödmjuk när hon vinner en pott.

Twitter:
18.34 Tar en kort promenad. Tillbaka på sb. Synar knappens höjning med AJ. Flopp 8TJ, jag betar, syn. Turn 9! Fan, check, check. River 9. Bet 1300, hoppas ej stege, syn A7. hata
 
Reser mig omedelbart direkt och går till Liv och beklagar mig. Sedan går jag ut och twittrar om handen vilket tar en stund. Bestämmer mig för att inte ge upp, men är inte på gott humör, har iaf lite drygt 5000 kvar.....
Tillbaka till bordet, lagom till att plocka om AJ på lilla mörken. Synar bara knappens höjning, det är den lösa ålänningen, och om jag träffar bra tror jag att jag kan få bra betalt då han inte gärna lägger sig. Floppen ganska bra även om den är koordinerad 8TJ. Jag tänker spela handen stenhårt och bettar, han synar. Nu är det dags att ta bra betalt med vad jag är nästan säker på är bästa handen....men då kommer 9:an på turn.AAARGH. Jag checkar, konstigt nog bettar han inte och jag får känslan av att jag kan ha bästa handen. en 9:a till. Bestämmer mig för att betta lite på river, antingen är det ett värdebett eller och stoppande bet. Slår han om får jag lägga mig, tror inte det finns några bluffar i hans range. Han har sjuan. Suck, han drog in hålstegen på turn... Nu har jag knappt 3000 kvar, knappt 10BB.

Twitter:
18:36 3k kvar, väntar på att få stoppa in. Bb 300

Twitter:
18.55 Allin osett, syn, kollar, 53off:( synaren har 22, och jag dubblar med stege

Jag sitter nu bara och väntar på första bästa tillfälle att stoppa in, korten spelar ingen roll, de kan bara hindra mig. Så fort jag får en fold fram till mig så fejkar jag att jag kollar på korten och stoppar in allt osett. Kollar sedan direkt på korten och hoppet sjunker när jag ser att det är 53off. Suck, inte ens nu kan man få ha lite tur. Och sen synar killen på stora mörken. Jag är helt övertygad om att jag är slagen och säger att jag stoppade in mörkt, me  han visar upp 22 och hoppet stiger. Lyckas dra in en mirakulös stege men har inte mycket marker ändå, knappt 5000. Nu gäller det att vara sjukt aggressiv och att ha en jäkla tur..........

Fortsättning följer.....





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback