Fest hos rosjon

2011-11-13 @ 11:53:23 | Allmänt

Först dagens allvarsämne:

Forskare ville studera hur mycket strängare straff rattfyllerister som åker fast för förseelser i trafiken får, än de som är nyktra och begår fel. De blev dock mycket överraskade av att det är tvärtom - domstolarna verkar anse att det är en förmildrande omständighet om man kör på någon och har alkohol i kroppen.
http://www.dn.se/nyheter/sverige/rattfulla-far-lagre-straff

Så istället för att försöka dölja rattfylla genom att svepa en kvarting om man kört på någon rattfull, rekommenderas nyktra att svepa en kvarting för att få lägre straff.......finn fem fel.....

Igår gick hela dagen åt till förberedelser inför kvällen, då den senaste upptäckten från Vegas skulle serveras till våra gäster. Mini-sliders med italienska köttbullar, och en ny variation, grekiska lammfärsbiffar.  Men först var det innebandy med Sander och på vägen hem hann jag förbi Gamla Enskede bageri.

Gamla Enskede bageri har precis startat upp en ny kaffebar, och bjöd på espresso, så jag tog en snabb innan jag handlade mina bullar( frallor på skånska) och dessutom köpte jag kanelbullar - de enda kanelbullar jag varit med om som kunnat ta upp kampen med kanelbullarna på Koppen i Ystad på den gamla tiden då det drevs av Folge. Om ni bor i Stockholm och gillar att dricka gott kaffe - åk dit:
http://www.gamlaenskedebageri.se/

Sen bar det av till Farstaoch efter jaglåst upp min iPhone 4 (så att Liv kan ta över den, nu är alla i familjen iPhonebestyckade utom lilla Signe) och handlat vin och mat så bakade jag och Sander bröden till våra mini-sliders. Det var en sorts minikällarfranska - mycket goda.


Sen skalade jag 8 gigantiska potatisar och då menar jag skalade hela vägen in till det knappt var något kvar. Dessa långa potatisserpentiner friteras sedan som tillbehör.
Sist men inte minst stektes det italienska köttbullar och till detta krävs det alltid ett glas vin så att man kommer i rätt stämning.


Kvällen var trevlig, mycket barn, mycket gott vin och mycket skratt.




När det blev sent så började Signe krokna, jag gick upp och la henne. Då passade resten av sällskapet på att göra en "dubbel-soffa", ett bregrepp hos oss som består av att man slänger ut soffbordet från vardagsrummet, kör ihopa våra soffor och sedan trängs alla i denna soffbåt.



Lyckad kväll, men imorse, efter undanplockaning och städning, så fick jag betala priset på träningscykeln. Målet är under 90kg den 5:e december, vilket inte borde vara omöjligt om det inte blir alltför många kvällar som den igår. Å andra sidan, livet är ju ganska trist annars.

Grattis sedan till Viktor Wessman som tog en tredjeplats i Master Classica of Poker värd €130 000. Känner honom inte, men kom ihåg namnet från det att han köpte ett av mina två SM-paket jag vann till SM i Tallin 2008, där han tog en pengaplacering.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback