Fortfarande inte nöjd

2011-11-08 @ 19:11:25 | Allmänt

Ikväll blir det SM i 7-korts stötpoker, den disciplin jag spelade mest under gymnasieåren. Men ska jag vara helt ärlig hade man ingen koll då, och det har krävts lite övning för att ens känna mig hemma på reglerna.  Deltagarantalet lär bli mycket lägre än i övriga pokervarianter, möjligtvis att Fixed Limit kommer att få lika få deltagare.

Pokerstudion kommenterade finalbordet och bl.a. min 77 hand.


Med tanke på hur handen artade sig borde jag nog ställt pre eller direkt på floppen, för när jag väl återhöjt fanns det inte längre utrymme för läggning med tanke på alla drag han kunde suttit med.  Med tanke på hur spelet hade varit fram till dess borde jag nog spelat handen betydligt långsammare. Jag hade ju ändå lyckats plocka på mig 400K från starten fram till dess, så jag borde absolut ha haft mer tålamod. Nu tror jag inte det räckt till mot BIGSLICK33, men det kunde ju blivit en andra plats.

För BIGSLICK33 sprang som en gud, vilket man måste göra om man ska vinna en turnering med 1196 deltagare. Stort grattis till en välförtjänt seger, jag hoppas vi ser dig oftare på turneringsborden nu när bankrullen mår så bra.

Har varit en del diskussioner om hur bra jag springer på en del forum, i chatten och i bloggkommentarer. Det roligaste jag läst är att jag sprungit som en gud vecka efter vecka i flera år.

Med all respekt för variansen så krävs det mer än tur för att ”springa som en gud” år efter år. Och det känns inte som jag springer som en gud vecka efter vecka, ibland går det ett par veckor mellan klonkarna. Men om folk vill tro att det bara är tur så gärna för mig, jag är Svenska Spel tursammaste spelare, och jag har hellre tur än spelar hoppfullt.

Men nu sitter jag här på Siris friidrotts träning, med mobilt bredband och önskar jag haft några timmar till att förbereda mig.  162 deltagare är verkligen inte dåligt, det är betydligt mer än sidoventen  på Unibet. Säga vad man vill om Svenska Spel, men efter 2008 har de lärt sig hur man arrangerar ett online-SM.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback