Rapport från söndagen och måndagen

2011-10-04 @ 17:39:25 | Allmänt

I söndags och igår blev det en hel del turneringar, men ingen framgång alls. De tre som gick bra till en början var Söndagssteken,SM på Unibet och Everest $75K garantin (de har höjt både garanti och inköp, ekonomiskt sunt av dem, tyvärr försvann lite av övervärdet).

Spelade lugnt och försiktigt, alla turneringarnas struktur är långsam så man har ganska gott om tid på sig.Dubblade tidigt på Everest men lyckades sedan spela riktigt hoppfullt och åkte till sist rättvist utanför pengarna.
Gick lite trögt i början i SM, men efter att ha luskat ut vem som inte var så bra vid bordet gick det bättre och jag lyckades faktiskt slå ut Norinder med en triss mot hans AK som träffat topp-par, vilket gav mig drygt 20 000 med medel c:a 13 000.
Sen gick det bara utför och Dan Glimne hann precis sätta sig vid bordet, komplementera mig för min blogg, (Tack Dan) innan jag gjorde processen kort med mig själv. Ställde in med A2 på floppen 87x, och var övertygad om att det var en ren bluff, men döm av min förvåning när jag ledde mot min synande motståndares öppna stegdrag. Tyvärr satt stegen redan på turn och min SM saga var all.
Samma minut så lyckades jag göra bort mig gång nummer två i Söndagsteken. Hade ett tag varit uppe i topp när det var runt 40 spelare kvar, men dåligt tajmade bluffar, kort- och floppträffstorka gjorde att jag nu satt med lite drygt 30K och tynade bort. Kommer faktiskt inte ihåg vad jag gjorde, säkert uselt spelat och ut åkte jag rättvist. I månadsfinalen i Topp100 blev ett finalbord, men åkte innan pengarna. SH SM gick inget vidare, spelade helt ok, så snart blir det en vinst igen.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback