...ibland spelar man bara dåligt

2011-09-01 @ 22:51:44 | Allmänt


Tillbaka på jobbet sen i måndags, åker tidigt på morgonen men trots att klockan är 06.00 så är det köer genom Söderledstunneln, köer som börjar redan i höjd med nya stadion.
Beroende på hur laglydig taxichauffören är så tar det antingen 15 minuter (bussfil som egentligen inte är menad för taxi men är helt tom) eller 30 minuter (ställa sig sist i kön).
Jag betalar inte själv, driekt ur egen ficka, men borde inte en tom bussfil kunna användas av taxibilar? Vill inte ens tänka på hur det blir imorgon, då jag måste åka efter kl 08.00, om taxichaffisen är laglydig.

Det går långsamt framåt med knäet, cyklade i tisdags på träningscykel hos sjukgymnasten, och gjorde en del andra övningar, vilket fick som resultat att igår så var benet väldigt stelt, kändes som det satt en sån där flytpuff (som ungarna har runt armarna när de inte kan simma) runt knät. Svårt att böja och sträcka och gör ont i baksidan av knäet, svårt att avgöra om det är träningsvärk eller något annat.

Senaste dagarna har jag spelat ganska oinspirerat, dålig fokus vilket ofta ger lite mer svängningar då jag gamblar mer. Ofta spelar man dåligt bara för att man inte bryr sig tillräckligt mycket om hur det går, kan bero på att man fått en dåligt start. Det brukar inte vara fallet om jag dubblar tidigt, men annars är tålamodet dåligt just nu.

Min vana trogen så åkte jag alltså snabbt ur alla turneringar och railade sedan Liv medan jag spelade cashgame - fullrings. Mina analyser av mitt cashgame hittills visar att jag vinner många potter men de jag förlorar är ofta stora, men igår var det tvärtom. Roligt var att det fanns lite bord på högre nivåer också, kanske en ny trend på SvS. Nåja, än så länge går projektet på plus, kan jag bara lära mig att lägga näst bästa handen vid rätt tillfällen så ska det nog bli ännu bättre. Men jag kan konstatera att jag igår inte vann för att jag spelade bra, men p.g.a att de flesta av mina händer fick stå.

Två nya pokerambassadörer ska presenteras av Svenska Spel imorgon, mitt tips, Wigg och Tureniec


Kommentarer
★ Mia

Mitt tips, Norinder och Wigg

2011-09-02 kl. 10:13:59
★ Stefan

Mitt tips, Norinder och Brolin. Tyvärr!!

Hoppas att jag har fel!

2011-09-02 kl. 14:31:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback