QQ

2011-09-11 @ 14:28:48 | Allmänt


Alltid bra att någon ifrågasätter ens spel, man får då anledning att omvärdera hur man spelar en hand som man kanske inte ens funderat på att det går att spela på något annat sätt.
Här är ovan på bilden är alltså förutsättningarna för handen. Allin, bara syn eller fold?
Jag funderade inte speciellt länge innan jag ställde in, den enda jag ens funderad på kunde ha mig slagen var Laura Angel och inte ens det trodde jag var särskilt troligt då jag endast ligger efter om hon/han har AA och KK. Att Laura Angel höjer till 825 där kan mycket väl vara för att isolera GoBaLi. Som jag berättade innan så drog jag sedan ut Laura Angel som var den enda som synade med sina KK. Direkt efter var L.A ganska sur vilket är helt förståeligt och kunde inte förstå varför jag inte lagt. Mycket möjligt att hon/han tänkt om nu i efterhand, man är ju inte så rationell direkt efter en sådan utdragning, speciellt inte när åsnornas kung stått för utdragningen.

Jag har nu funderat och kommit fram till att om jag inte pushar så är det så fel det kan bli.
Fick ett förslag på att bara syna, men vet inte riktigt vad det skulle åstadkomma? Jag kan inte se att det finns några händer jag inte vill ha syn av som lägger sig efter flopp, men skulle möjligtvis vara för att få en spelare till med på flopp och få ett extra bidrag till potten på floppen. Tror dock det skulle vara ett typiskt fall av FPS, Fancy Play Syndrome. Inte fel, men inte speciellt bra heller.

Jag har dessutom räknat lite grann på mina vinstchanser mot de handurval jag misstänker att mina motspelare hade spelat på detta sätt.
Sätter L.A på AQ+ eller 99+ ( Alla ess med damkicker eller bättre och alla par bättre än åttor) och då tror jag faktiskt att det är lite snävt, jag vet att jag skulle spelat så med ännu fler händer.
Advocaat sätter jag på AK eller TT+ (Alla ess med kungkicker och alla par bättre än nior). Ger alltså honom ett snävare urval då jag inte tror han synar med så mycket sämre händer, möjligtvis att han ställer med fler. Är kanske också tveksam till att han bara skulle syna med AA, AK,KK, tror nog han ställer med dessa händer, det beror lite på lurighet. Om jag räknar på dessa urval så vinner jag c:a 40% av potterna och jag tror faktiskt jag ligger bättre till mot deras verkliga handurval.
Oavsett, om jag får in mina marker preflopp med QQ, när jag har en stack på 30BB eller mindre, så är jag nöjd med mitt spel.



Kommentarer
★ Söppärj

Inte för att jag tror att min analysförmåga är bättre än varken din eller Lauras men jag förstår inte ens diskussionen. Givetvis måste du ställa, endast om du vet att reraisaren är supertajt kan du göra nåt annat. Tror att även Laura vet detta med lite distans.



Och syn??, hur skulle det kunna vara ett alternativ med din stack?

2011-09-11 kl. 22:13:46
★ rosjon

Förstod inte heller varför ens diskussionen kom upp, men var tvungen att ifrågasätta mig själv. Men som sagt tror även Laura inser detta i efterhand men det är aldrig lätt att ta en utdragning.

2011-09-12 kl. 07:25:49
http://rosjon.blogg.se/
★ cola

En läggning finns givetvis inte på kartan med damerna i din position. Personligen åker jag hellre ut med QQ i en dylik pott där jag har chans att mer än dubbla upp, än att sedan sitta där 20 minuter senare kortkall till max med runt 10BB kvar och bli tvungen att ställa in med avsevärt sämre händer. Worst case scenario så har någon av de två KK eller AA, vilket nu var fallet, men oavsett har man alltid chans att dra ut. Nej, du gjorde helt rätt. Förstår heller inte LA:s gnäll. Klart som fan han/hon VILL se att du har ett lägre par. Nästa gång kanske det är tvärtom och då lär väl LA inte vara lika gnällig antar jag...

2011-09-13 kl. 21:04:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback