wp

2011-09-02 @ 22:15:43 | Allmänt

Svenska spel har gjort ett kap när de knutit Anton Wigg och Michael Tureniec till sig, precis de personer jag hoppades och trodde på. Anton Wigg var jag ganska säker på, han stämde överens med profilen på en av bilderna (kunde förstås varit en luring) och han har gjort väldigt bra ifrån sig de gånger han varit gäst i pokerstudion. Han är dessutom en av sveriges bästa turneringsspelare, både online och live. Läst en del bloggar han skrivit på pokerskull.com och de har varit väldigt intressant om än sällsynta. Mycket bra värvning.

Den andra profilen på fotot såg ut som Tureniec, men det kändes som om det hade varit alldeles för bra för att vara sant. Tureniec har varit en av mina idoler online långt innan jag visste vem som dolde sig bakom nicket. Om jag skulle ranka sveriges turneringspelare online och live så skulle Tureniec utan tvekan komma etta. Dessutom har han en hel del intressant att berätta vilket hans berättelse från vinsten i köpenhamn visade.

Otroligt bra värvningar om man vill dra nya pokerspelare till klienten, kanske inte helt nya spelare, men det kanske kan skapa ett intresse hos de som spelar på ett annat nätverk. Helt rätt målgrupp tror jag, inte så att jag tror de kkommer att flytta till Svenska Spel och sluta spela på andra nätverk, än så länge är Svenska Spel alldeles för litet, men de kanske kan få upp ögonen för SvS och åtminstone spela några turneringar där. Kort sagt, jag tror de har möjlighet att generera mer trafik. Ett ärligt menat wp från mig till Martin Bengtsson, lika bra för Svenska Spels pokervarumärke som Magda in de Betou för PAF. Jag har höga förväntningar på nyförvärven.

wp, well played har för mig en speciell betydelse, tror aldrig jag skrivit wp och menat det, i så fall har jag skrivit mer än bara wp. Jag brukar skriva det i chatten efter att jag åkt ut antingen genom en brutal utdragning eller när jag blivit riktigt sur för att jag sprang in i en (enligt mitt tycke alltid) oförtjänt monster. Det ersätter en hel del andra ord som jag bara tänker högt för mig själv framför datorn.
Jag skriver inte wp efter att jag slagit ut någon, även om de gjort en usel synbluff, det vore alldeles för skadeglatt och helt onödigt. Om jag slår ut någon så får de kanske ett hövligt gg, möjligtvis ett otur om jag drog ut, och om jag riktigt skäms ett sry. Det finns dock vissa som saknar denna hyfs och som inte drar sig för att strö salt i såren efter att de slagit ut någon. Känn dig träffad fröken Laura. Ett wp från någon man slagit ut kan man ju tåla, man vann ju potten och oavsett om den var oförtjänt eller ej så har motståndaren förtjänat rätten att avreagera sig lite genom ett ironiskt wp. Men att göra det efter att man slagit ut någon är liktydigt med hål och totalt onödigt. jag kan köpa det att man gnider in det lite extra om personen ifråga har trashtalkat sönder bordet innan men annars är det bara jävligt dålig stil. Eller på datornördska: PEBKAC


Kommentarer
★ Björn Gustafsson

Instämmer till fullo! Svenska Spel blev helt plötsligt jävligt coola med deras satsning...

2011-09-03 kl. 14:09:34
http://www.pokerskull.com
★ rosjon

Märkligt eller hur, det stämmer faktiskt. Tråkiga SvS tar klivet upp i en helt annan liga.

2011-09-03 kl. 14:23:31
http://rosjon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback