AK vs lös dansk

2012-04-21 @ 09:05:07 | Allmänt
Sista handen i min första WPT-turre, Vi är fortfarande ganska djupa. Varvet innan hade han höjt likadant och jag reraisade då honom till 3500 med J4 då jag sett hans range sedan tidigare och visste att den var väldigt bred. Ska man resteala så ska man ju göra det med en dålig hand, annars är det ju inte stöld. Spelade jag för aggressivt?  Förslag på andra sätt att spela handen. Enligt mitt sätt att spela poker så spelar jag handen helt rätt mot just denna lösa dansk.



Jag och Liv spelar antagligen Everest Cup som startar imorgon söndag (om vi kan få ut pengar), men idag blir det lite utflykt för att sudda bort den senaste handen.

Kommentarer
★ Koka Kola

Lätt att vara efterklok (som alltid), men personligen tycker jag du spelar handen för aggressivt med tanke på att du fortfarande har ca 60 BBs. En "normal" spelare hade med stor sannolikhet vikt sina tior mot din all-in som verkligen skriker styrka med tanke på att ni är djupstackade hela bunten. Nu var ju dansken, som du sade, lös och uppenbarligen villig att ta en flipp. Tillika spelade han inte för sin turnering, utan hade haft ca 20 BBs kvar om han torskat och fortfarande ett skapligt läge att bygga stack igen.



Mot sådana spelare anser jag det vara betydligt bättre att försöka gillra en fälla med stål på handen och fånga dem med handen i kakburken. Därtill krävs förstås en stor portion tålamod om man är kortkall och eftersom du nämnt att tålamod inte är din starka sida förstår jag att du spelar handen som du gör. Som sagt, mot en bättre spelare hade du uppnått ett bättre resultat... :)



I övrigt, tack för en mycket läsvärd blogg!

2012-04-22 kl. 17:15:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback