Esperanzador

2012-04-23 @ 12:29:36 | Allmänt

@r0sj0n: 10 min kvar, 15000 i startstack, 40 in nivåer, 25-50 första nivån, solbränd

Eftersom vi inte skulle börja spela förrän 19.00 så blev det först en timmes poolhäng, och sedan gick vi till stranden. Väl där blev det en öl, och efter missförstånd av kyparen en hel kanna Sangria. Jag är inte den som är den, men det tar en stund att få i sig en kanna, och man blir lite lätt lullig. Tog igen oss på stranden innan vi tog en Paella. Efter det var det dags att ta sig tillbaka till hotellet för en siesta.

Vi kom ner till turneringen precis till första handen, mitt bord visade sig innehålla tre ryssar som spelade oortodoxt. Liv hade oturen att ha Julian Thew vid sitt bord, och Liv förlorade halv sin stack till honom med KK under första nivån, då hon även fick sin första färgstege.

Jag spelade ett par händer direkt för att göra lite reklam i väntan på monster. J5 i ruter lyckades jag ta hem potten med efter att en knekt kommit på river, likaså vann jag med 74s. Bordet kändes bra, passivt förutom en slaskande ryss, som jag trodde var spanjor först.

Snodde mörkarna, mest för att visa mig aktiv och se till att få betalt senare. Andra nivån startade 50-100, och jag höjde upp UTG till 300 får syn av två av ryssarna, en av dem den slaskande ryssen på knappen.
Floppen kommer med en 5:a och två ruter, jag bettar 750, en ryss lägger sig, men knappen slår om till 2100, jag höjer till 5500, och han ställer. Jag synar och han visar J8 ruter för färgdrag och hålstege. Färgen sitter på turn, brädan parar sig inte och jag har 1800 kvar av startstacken.

Går bort till Liv och ventilerar lite, sen på med lurarna och på det igen.

Ett knappt varv senare höjs det upp till 300 av den passiva ryssen, han får två syn, och jag har 44, så jag pushar, får två syn. Floppen kommer TT5, och ryssen checkar, men den andra killen bettar och ryssen lägger sig. Tack! tänker jag då han visar AK och mina fyror får stå.

5K nu och jag letar luckor för att få in det bra. Tredje nivån så minraisar passiva ryssen, han får tre syn och jag har A8 spader på BB Jag slår om till 1500, och får fold av alla fram till slaskryssen, som synar. Floppen kommer 8 hög, bara hjärter och jag ställer in, vinkar med händerna till ryssen att han ska vara med och han synar med JT, ett hjärter. Den här gången drar han inte ut, jag tar hem potten och går till middagspaus med 10600.

Vi skippade den halvtaskiga buffén och tog en pizza istället på en restaurang precis utanför hotellet. Blev mycket diskussioner om pokerhänder bl.a Livs KK. Jag hade nog stoppat in det preflop mot Thews ess och förlorat, men Liv hittade flöden och klarade sig kvar med halva stacken.

Efter middagen så får jag lite spelbara händer och får se billiga floppar men träffar inget och går ner till 7,5K innan jag plockar upp AQ i klöver. Höjer till 525, får omslag till 1300 av en spanjor och jag tar synen. Floppen kommer A hög, och jag checkar med planen att slå om om han bettar. Men han checkar bakom och jag tar då bort alla ess ur hans range. Bettar 2200 på turn, han synar, och nu blir jag lite tveksam igen, men jag ska ingenstans, ställer på river, han synar och muckar när han ser mina kort.
Tillbaka på startstack!

Strax därefter kommer ett SMS från Liv om att hon fått en Royal Straight Flush. Inte så bra betalt men ändå.

Storåkers kommer till mitt bord och direkt efter det får jag min sista bra hand på tre timmar, AK som jag återhöjer med och får fold. Sen är det helt dött, försöker spela de få situationer som dyker upp, men det är rena bluffar som jag ganska omgående får ge upp. På åttonde nivån så lägger sig alla fram till en spanjor som spelat hyfsat tight som höjer på cutoff. Jag har A4 och ställer in, men en alldeles ny britt på stora mörken med ganska stor istack börjar tänka och synar sen. Ingen nytta av min image där inte. Spanjoren foldar, britten visar A6!!?? Jag hoppas på splitt, men lyckas få in stegen, och vips har jag 20k. Britten lyckas sen göra av med sin stack och ge den till spanjoren på resten av nivån. WP!
Storåkers åker sista handen då han stället short, men jag, kortkall som aldrig förr, är kvar till dag 2 med 18275. Gick igenom mina händer. En AK, en AQ , två par i femmor, och ett par i fyror är de bästa händer jag sett. Liv å andra sidan har fått färgstege, Royal, och KK tre gånger under samma period, men är ute. Poker är inte rättvist och den dolda turen ska inte underskattas. Spelet börjar igen kl. 14


Kommentarer
★ Only

Dag 2!? Raka vägen till FT då med andra ord! ;-)

2012-04-23 kl. 22:09:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback