Varför det inte lönar sig.....

2012-04-16 @ 10:49:34 | Allmänt
.....att spela tolv bord om man blir tiltad:

Satte igång redan 17.00 på SvS med söndagens första turnering och det skulle snart visa sig inte vara min dag.
Det här var en avgörande hand som var lite intressant, hur ska man göra i detta läge?



Lite småtiltad men ännu så länge vid gott mod började nu de andra turneringarna dra igång, men jag var inte kvar speciellt länge i någon av dem.

Det borde naturligtvis inte ha påverkat mig speciellt mycket, men var trött och mådde inte så bra, ont i halsen och väldigt förkyld, så var nog inte riktigt i balans, och efter utdragningen av 44 mot mina QQ så nådde tilten nya höjder. Jag spelade nu ganska dåligt och chansartat, men var alldeles för tiltad för att sluta. Tror tilten kulminerade mellan 21.00-22.00, men sen drog jag in en vinst, min fjärde i APokerLeague, inte så stora pengar men ack så prestigefyllt.
Åkte efter hand i alla turneringar, inte så mycket att orda om i de flesta men jag kastade bort en riktigt fin stack i Microgamings 100K garanti, synd. Höll mig kvar i ChampionChip 200K garantin på Ongame, men mådde sämre och blev tröttare. Signe vaknade så jag gick upp för att trösta henne...........och somnade, en rosjon-klassiker. Blev en 31:a plats av drygt 1200 startande, någon gång måste jag verkligen försöka hålla mig vaken till finalbordet.

Kommentarer
★ oo

Onödigt att leda ut 4-handat på en bräda som potentiellt träffar i princip hela rangen för alla dina motspelare. Enkel call när player UTG+1 ställer in. Du har 1:3 och esset kan i bästa fall leva för par. Sen kommer ju UTG få svårt att vika här vilket ju gör att du får ännu bättre odds.

2012-04-16 kl. 13:50:28
★ rosjon

Håller med om att det antagligen var onödigt att betta ut, men min plan var redan att få in pengarna i mitten eller ta hem potten, och det kändes som bästa sättet.

2012-04-16 kl. 16:13:32
http://rosjon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback