Rykten och lögner

2012-08-09 @ 20:05:17 | Allmänt
Första veckan tillbaka på jobbet och jag har landat springandes. Första prodsättningen i kväll, hittills inga telefonsamtal vilket bådar gott. Trösten i det sommargråa har varit lite cashar i poker och mitt glas röda som jag tagit på kvällen. Avundsjukan över resten av familjens ledighet är stor, men det är ju bara fyra månader kvar till jul.
Dessutom väntar en företagskonferens i Istanbul och förhoppningsvis live-sm i poker under hösten så visst har jag en del att se fram emot. Dessutom är det ju två nät-SM, Svenska Spels och Pokerförbundets i höst, ska bli intressant att se vem som vinner det slaget. Det borde inte vara något problem för SvS att surfa vidare på framgångsvågen från tidigare SM, men  ingen räknar väl bort Pokerstars som arrangör. Kan det vara så att fler svenskar har konto på Pokerstars än på SvS?
 
SvS VD har annars ljugit TV för inte så länge sen:
 
 
 
Tyvärr saknas en del i klippet vad gäller vad Norge gjort ( där det bl.a talas om blodspengar)för att förhindra spelberoende men Norge har tagit bort alla spelautomater, under ett tag kunde man inte spela på "enarmade banditer" alls, men har nu börjat ställa fram maskiner med maxgränser på spelet kopplat till det spelkort alla som vill spela måste ha. På frågan i Aktuellt om varför Sverige inte infört liknande åtgärder svarade SvS VD Lennart Käll att forskning visar att frivilliga metoder är mer effektiva än tvång, och hänvisar till bl.a Folkhälsoinstitutet och Spelberoendes förening.

http://www.svt.se/nyheter/sverige/svenska-spels-vd-hanvisar-till-forskning-som-inte-finns

Dessutom har jag hittat en ny propagandakanal som SvS använder sig av för att föra ut sina tokigheter:

http://blogg.svenskaspel.se/spelrum/

Här kan man läsa en massa andra lögner (medvetna?) och logiska felslut, nästan så man drar paralleller med en annan blogg. Lär få anledning att återkomma med lite kommentarer till de inlägg som finns där, men det får vänta. Det kanske låter som jag är emot monopol, men det är jag faktiskt inte (spelmonopol på nätet finns ju i realiteten inte), men jag gillar inte att man hycklar med varför vi har monopolet, och jag gillar inte den typen av reklam som SvS håller på med, den senaste där man framhåller att vinsten bolaget gör minsann går till vård och omsorg, är ett nytt lågvattenmärke. Blodspengar kanske inte var så fel uttryckt av Norska Spels motsvarighet till Käll. "Ta ett extra järn ikväll, så kan Faster Agda få en ny höftprotes"  låter väl inte som något det goda monopolet Systembolaget skulle kläcka ur sig.

Det finns dock hetare nyheter just nu, en ny fuskskandal, en svensk och en amerikan anklagas för att ha planerat att stjäla pengar med hjälp av trojaner:

http://pokerforum.nu/forum/showthread.php?p=1707487#1707487 och

http://forumserver.twoplustwo.com/29/news-views-gossip/matt-marafioti-samer-rahman-allegedly-conspire-hack-other-poker-players-1231581/

Otrevliga rykten även om det handlar om mindre pengar än 5050.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Kommentarer
★ Björn Gustafsson

Haha...jag vet inte om du sett det men du har fått en smickrande tredjeplats på donRolls gästlista på Pokerlistings. Måste kännas som en seger när det kommer från den mannen! ;-) Trevlig helg! /Björn

2012-08-10 kl. 19:46:38
http://www.pokerskull.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback