SvePoF=Pokerklubben

2012-02-27 @ 22:59:52 | Allmänt
Sitter på Pernilla Wibergs hotell just nu och jobbar och skriver detta mellan körningar, så om inlägget verkar lite hoppigt så beror det på att det är just det. PW är enda andningshålet, för vår stuga är annars torrlagd på internet, Idre, orten som Telia glömde, får vara glad att man kan ringa.

Följde årsmötet på twitter och på pokerskull:

http://www.pokerskull.com/svepofs-arsmote-live/


Mer kaosartat än jag trott.
Fab5 blev som väntat invalda, till viss del beroende på att man mobiliserat sina vänner från pokerklubben, vilket en del reagerat över, SvePoF ska väl inte vara en intresseförening för folk som besöker just den pokerklubben.
Fast varför inte? Kanske är inte pokerklubben typisk för de flesta andra klubbar i landet, det säger en del iaf, vad vet jag? Men, även om klubben inte är typisk så är besökarna och medlemmarna i klubben ganska typiska för pokerspelare i hela landet gissar jag. Folk som tycker det är skitroligt att spela poker. Att Stockholm dominerar så i nya styrelsen beror säkert till stor del på att mötet gick av stapeln i Stockholm. Men det beror till minst lika stor del på att de flesta som ställde upp som kandidater bor just i Stockholm. Engagemanget för förbundet är helt enkelt störst där.

Personligen blev jag besviken på att Mattias inte blev vald, till viss del mitt fel för att jag inte var där och röstade. Att Murat gick ut några dagar innan och sa att ombudsröster inte skulle räknas för att det inte fanns stöd för detta i stadgarna berodde antagligen på att Mattias, typiskt honom, skämtade i sin blogg om att han hade över 400 fullmakter. Man skulle kunna säga att han föll på eget grepp.

Sen hade man ju kunnat hävda att det heller inte fanns något i stadgarna som sa att ombudsröster INTE skulle få räknas, men för att argumentera för detta så måste jag ju vara på plats.Moment 22. Jag tror Murats uttalande och sedan uppmaningen till pokerklubbens medlemmar att lämna sofflocket och gå och rösta, helt och hållet berodde på att de inte ville att någon annan styrelsemedlem skulle röstas in på deras bekostnad. Tror inte de hade något emot fler styrelseledamöter, men de ville verkligen hålla ihop Fab5 till varje pris.

Upp till bevis
Nu är styrelsen vald, nu är det upp till bevis, har svårt att se hur de skulle kunna misslyckas om de håller vad de lovat. Visst har jag vissa farhågor, t.ex. om kassör-wannabe Shahin Baharan, att han kandiderade till den posten var lite märkligt? Ett litet misstag, som löste sig till det bästa till sist. Shahin Baharan ska representera internetkidsen, jag hoppas att han tar sitt uppdrag på största allvar, för hittills har inte SvePoF varit ett förbund för nätspelare speciellt inte snorisarna. Ja, jag vet att jag är en gammal gubbe, men jag har hittills aldrig sett en 21-årig nätpokerspelare ta ansvar för något annat än sig själv (ligger i ålderns,yrkets natur och förväntas inte mer heller) och knappt det. Jag hoppas att Baharan är undantaget som bekräftar regeln.

Jag har också farhågor om Lina Olofsson som kommunikationsansvarig, Rickard Pettersson har de senaste månaderna visat att han är en betydligt större talang inom det området (läs t.ex. hans bloggar på pokerskull.com), han har en förmåga att avväpna de flesta med sin vänlighet.
Jag ser också fram emot vad kommunikationen med monopolet kan ge. Gissar att det lär avslöjas ett par välkända sanningar om vad monopolet vill och tycker, vilket kan vara nog så nyttigt, och gör det värt att inte bara lämna därhän. Jag förväntar mig att allt detta sker helt öppet och redovisas på förbundets hemsida.

Jag hoppas också på ett förbundsarrangerat livepoker-SM som inte går i baltstaterna, massor av nätkval och allsköns kampanjer från massor av pokersajter, och betydligt högre deltagarantal. Skippa pokalerna, titeln och prissumman räcker om deltagarantalet blir tillräckligt högt.

Jag hoppas på ett för förbundet inkomst- och medlemsbringande nätpoker-SM, SvS har visat att det är möjligt. Vågar någon annan sajt ta upp kampen?

Finns en del att göra med stadgarna, t.ex. se till att ta fram bra regler för vem som får rösta när, att tillåta ombudsröstning utan att inbjuda till kupper, ett måste om resten av landet ska kunna vara med.

Experimentet
Har inte fått in alla resultat från pokerexperimentet än, och har inte kunnat kolla alla resultat än, men kanske tack vara att jag inte kunde spela p.g.a av dålig uppkoppling så är detta nog den bästa söndagen hittills. Vi gick iaf plus, frågan är med hur mycket, vilket betyder att värdet på fonden ökar. Förhoppningsvis inte många söndagar kvar innan vi visar ett plussresultat.

Nu funkar det, så nu ska jag checka in min kod, gonatt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback