WPT Marbella

2012-02-07 @ 10:34:53 | Allmänt
"Historiska möten" hålls i Stockholm, men jag sitter hemma med min vattkoppssjuka minsting.  Försöker jobba en del, men det går segt, stordator är kinkig, och uppkopplingen likaså. Signe är en liten ängel dock.

Gick bra igår, i alla fall i några turneringar. Bluffade snabbt ut mig i APL-turneringen, och lite lätt tiltad letade jag efter andra turneringar och gick in på Everest för att se om deras $5K garanti hade late reg, men hittade istället en satellit till WPT Marbella  ( hade ingen koll på vad det var för turnering egentligen, men det var ju 100% övervärde), så hoppade på den och dessutom hoppade jag på Nordic Bets £10K garanti, jag hade ju ändå klienten öppen. Startstacken och 500krs på SvS var ganska snabbt avklarade, tiltade ur mig i Startstacken, men det tuffade på på NB och på Everest. Försökte köra över finalbordet på Nordic Bet, men det gick inget vidare, men som tur var blev det nu HU på Everest och den tog all min uppmärksamhet, så jag satt egentligen bara och väntade på monster på NB. Hade en aning otur på Everest men malde på, han la sig alldeles för ofta och bluffade väldigt sällan så det borde inte vara alltför svårt att ta hem det om jag bara kunde ha lite tålamod. Låg illa till ett par ggr med 20K mot hans 100K på mörkarna 500-1000, men tog det lugnt och malde på. Stor skillnad i pris, antingen ett paket värt $4000 eller ingenting och han verkade känna av stundens allvar. Gick som väntat och jag vann välförtjänt. Dock åkte jag på tredje plats i £10K garantin, hade hoppats på mer men får vara nöjd med £1200. Konstig pristruktur i den turneringen, 18 personer som fick pris varav de 9 första inte ens fick tillbaka inköpet? Stegrades sen rejält på de tre sista platserna.
Förhoppningsvis blir det en liten trevlig start på sommaren i Marbella i slutet av april tillsammans med Liv.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback