Halka

2012-01-21 @ 10:08:51 | Allmänt

Igår när jag gick från dagis efter att ha lämnat Signe halkade jag rejält och översträckte mitt knä, andra gången på en vecka, så fick linda fast ispåsen och jobba hemifrån med benet så högt som möjligt. Inte så mycket snö den här vintern och därför tror de väl att de kan skippa att sanda, men det är halare än nånsin med underkylt regn, och varmt och iskallt om vartannat. Så jag trippar fram som en liten isprinsessa, för min doktor sa att det enda jag inte ska göra de närmaste tre månaderna är att skada knät igen.

 

Nu känns inte knät så mycket, det som gör mer ont är hur dåligt det gått under veckan på nätet. Inte direkt spelat mitt bästa spel. Spelat lite Heads-Up och sprungit på rejäla setups. Floppade t.ex. en stege ur position efter raise-syn preflop. Jag checkar, han bettar 2/3 pott och jag slår om 2,5ggr, han synar.och jag bettar 2/3 pott, han synar. Nästa kort lägger ett andra färgdrag på bordet, jag bettar drygt 3/4 pott, han synar. River ett tredje ruter så han kan ha satt sitt ruterdrag, men känns inte så troligt. Jag bettar igen, han synar med 54 i ruter,på turn hade han träff på femman och färgdrag . Jag tycker det är hoppfullt spelat, men då jag har väldigt lite erfarenhet av HU så får ni gärna komma med kritik, hans spel kanske är standard? Edit: Jag har kollat igenom handen igen och ändrat mig, jag ger honom rätt odds hela vägen. Hur borde jag spelat?



Nedan annan hand som jag kanske spelar fel, framförallt kanske jag skulle bromsat på turn redan?



Som sagt, jag tycker nog att jag har lite otur i händerna (jag är ju pokerspelare, om jag förlorar är det otur, när jag vinner är det skicklighet), men borde jag ha förlorat mindre än jag gjorde?


Kommentarer
★ dybban

Att som turneringsspelare gå in och spela hu mot 25/50kr-grinders är nog aldrig +EV. Jag skulle backa rakt ut. Men du kanske tar det som läropengar?

2012-01-23 kl. 03:39:57
★ Fors

Varför betar du turn i hand 2 (K9)? Du förvandlar din hand till en bluff och skrämmer bort allt han kan tänkas bluffa med på river? Någon enstaka gång kanske du kan ge ett frikort till en float som plockat upp drag men tror det är obetydligt.

2012-01-23 kl. 15:58:16
★ rosjon

DYBBAN: Jag tycker faktiskt att en del av de som sitter och häckar ensamma vid HU-borden inte är så vassa, men får väl räkna eventuella förluster som läropengar.



Fors: Du har antagligen rätt.

2012-01-23 kl. 22:46:08
http://rosjon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback