Ingen rast, ingen vila

2012-01-14 @ 12:17:41 | Allmänt
Bråda dagar på jobbet, långa dagar, tidiga dagar. Trött på kvällarna, och trots att man försöker leva ett hälsosammare liv finns det just nu inte så mycket tid eller motivation för det på kvällarna.

Inte tid för speciellt mycket nätpoker, blev en till en början lyckad kväll i onsdags, men trots stora stacka i början av Lilllördag, Startstacken och 500krs blev det till sist ingenting. Snopet men så är det ibland. Spelade FredagsFighten plus de två andra igår, men gick inte speciellt bra alls. När man har monsterhänder får motståndarna inte träffa ännu bättre monster för då är det kört. Visst kan man lägga bra händer ibland, MEN, det är oftast ett stort misstag, framför allt i början av turneringar. Som t.ex. hade jag QQ, höjer upp, får en syn, floppen kommer låg och jag fortsätter att betta ut hela vägen med syn, tills rivern som kommer en K. Jag bettar igen eftersom jag i princip var potcommitted på turn och är allin. Eftersom högsta kort tidigare är en tia, så var jag antingen efter hela vägen mot en triss eller KK, AA, men tror inte han spelat de händerna så passivt. så jag hoppas att han betalar av med JJ, eller toppträff på tian. Han synar, men tyvärr visar han KT och drog in sitt tvåpar på rivern. Om man inte har mer flyt än så då vinner man inga turneringar.

Förra fredagen var det fredagsmys med lite poker och drink, Liv vann och Signe roade sig med att sköta hennes marker.......



.....innan hon tröttnade och hellre ville måla.



Jag kan verkligen inte spela bra live, har inget tålamod och alla turneringar känns som turbo jämfört med nätet, då man får se så få händer per minut. I den andan hann jag faktiskt med att göra mitt första besök i Bromma och spela i 2h innan jag lyckades ge bort min stack, i ett försök att låtsas ha en monsterhand, hjälper ju inte då min motståndare verkligen floppat ett monster. Liv är bättre på det där, jag får söka tröst på nätet.

Igår blev det inget fredagsmys, det blev ett sent uppkommet besök till Eriksdal och äventyrsbadet med kusinerna istället, så Livs besök till Krukan blev inställt och istället så blev det donkenhämtad mat framför TV:n när vi kom hem, vilket är en lyx för ungarna. I vanliga fall sker det bara när Liv är borta och jag och ungarna är ensamma hemma. 

Så efter all onyttig mat igår så blev det ett lite längre träningspass på cykeln för att döva det dåliga samvetet, nu blir det antagligen några timmars jobb via VPN, och imorgon likaså. Dessutom ska det klämmas in en innebandycup med Sander, och lite söndagsturneringar.  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback