Blandat

2012-01-29 @ 18:26:40 | Allmänt
I fredags jobbade jag hemifrån då jag var ganska kass, tog en sovmorgon men hann med några timmars jobb iaf. På kvällen drog Liv till pokerklubben och spelade fredagsturneringen, så jag och ungarna var hemma själva. Som vanligt blev det hamburgare och glassdrink framför en film. Medan jag la lillan kollade ungarna på TV och jag satte igång mina  fredagsturneringar som började bra, men sen åkte jag på en del motgångar bl.a AA mot K2 som drog in en stege så efter ett antal timmar drog de hoppfulla sista strået, jag svor till för sista gången, skrev ett wp i chatten och stängde ner. Under tiden hade jag fått rapporter från Liv som var nere på 4BB ett tag innan det vände uppåt. Tyvärr blev det inget finalbord ändå.

Så igår testade vi i desperation en ny drink jag och Liv, eller grogg kanske är ett bättre ord. Lite Lauders Whiskey och Coca-Cola då det var det enda vi hade att blanda drink på förutom Jubileums Akvavit. Undrar hur den skulle göra sig med Cola? Jag kom hem från jobbet halv fyra på eftermiddagen efter en produktionssättning och var ganska trött. Förkylningen har mig i sitt grepp så jag är inte på topp. Kändes då när jag kom hem som om jag förtjänat en drink, och då får man ta vad man har.
Sen spelade vi lite gurka med ungarna, innan maten. Långlördag för både mig och Liv, den blev längre för henne, men inte tillräckligt, själv tiltade jag ur mig tidigt, men tog hem en plats i Giganten ikväll. I Startstacken såg det också lovande ut men precis som kvällen innan så duggade utdragningarna på slutet och då vinner man inga turneringar. Lite lätt tiltad bara.



Skridskor idag medans Sander tränade fotboll, Signes första gång.

Angående ateistdebatten (med risk för att anses trångsynt och osympatisk) så läste jag en intressant debattartikel i DN även om författaren inte är en av mina favoriter är åsikterna i den tankeväckande.

http://www.dn.se/debatt/ar-burka-i-skolan-viktigare-an-ratten-att-rora-sig-fritt

 Man kan bara dra slutsatsen att i Sverige är det viktigare att värna religionsfrihet än att bekämpa kvinnoförtryck. Att låta kvinnor bära burka eller niqab i skolan av religösa skäl är i mitt tycke väldigt tveksamt. Varför är det viktigare att folk ska få tro på något som fortfarande inte bevisats att det finns, än att se till kvinnodiskriminering bekämpas? Ibland blir religon bara så absurt i dagens samhälle.

En känga åt andra troende, ekonomerna, som verkar tro på marknaden, mammon och vackert-väder-kapitalism. Varje år sätter mina föräldrar in 2000kr i en fond åt barnen. men trots detta så är värdet kvar på samma summa som den var för ett år sedan. Var de 2000kr tog vägen, det talar inte årsbeskedet om, inte ett ord om avgifter, så jag antar att de inte tog ut några när de nu gjorde ett så dåligt jobb med förvaltningen. Vad tror ni?




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback