ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅHHHHHHH......

2012-06-04 @ 22:47:56 | Allmänt

.....Sopa! Idiot! Bonnjävel! Lee Baxter!

Alla ni som varit på en Hammarbymatch på Söderstadion har garanterat hört ramsan när motståndarnas målvakt ska sparka ut bollen. Från och med nu kommer den gamle AIK-målvaktens namn att följas av ett "rosjon!".

Alternativ rubrik på detta inlägg är " Faaan, vad orättvist.....eller nä inte ett dugg egentligen".

Om man nu sitter mellan en Tureniec som spelar bra och springer som han brukar, och en Östensson som exploaterar allt och alla så bör man följa dessa budord:

1. Undvika att spela potter med dessa två ( svårt iofs med tanke på positionerna)
2. Spela de potter man spelar mot de andra bra, och inte vek-passivt.
3. Dra ut så det sjunger om det när man får in det dåligt.

Bröt mot första budet redan under första nivån. Torska en stor pott mot Östensson med KQ mot hans AK på K-högbräda. Det måste ha haft med hans opålitliga utseende att göra, eller så är det bara jag som har svåra  "trust issues" ( eller så är jag bara typen som bluffsynar tre gator)

Sen foldade jag i tre timmar med lite slasksyner då och då, men träffade ingenting. Skojar inte...Det var inga större problem att få se en flopp, förutom Östenssons ideliga trebets. Drabbade inte mig, men ska man överleva så måste man utnyttja sin tighta image och faktiskt fyrbetbluffa ibland. Poker är lättare på nätet.....

Middag och 11k, och jag hade hittills inte vunnit en enda hand med bäst kort, utom en hand då Tureniec foldade på floppen AxJ (jag hade AJ).
Höjde upp med jämna mellanrum, kom ett högt kort så cbettade jag. Fungerade hyfsat ett tag men ....problemet var att jag inte fullföljde om jag fick syn. På nätet kan jag skjuta tre gator tom om läget känns rätt, idag hade jag problem att ens skjuta en gata. Öööörk säger jag bara om mitt spel. Hejdade mig en timme innan middagspausen och slutade att spela allt utom topp 10% av händerna. Vilket i mitt fall betydde inga händer alls.

Gick till middagspaus sjukt tiltad och åt en middag som var riktigt usel. Ris kokt till gröt med kycklingklubber så överkryddade av röd kryddblanding att det bara blev för mycket och dessutom var en av mina klubbor inte klar, den var nästan nästan rå under kryddblandningen. Buffé är alltid svårt att lyckas med men detta var ett riktigt nedköp, speciellt jämfört med middagsbufféerna på Paf Poker Challenge. 

Men fick ändå lite ny kraft efter att ha gnällt av mig hos alla jag träffade, och speciellt av samtalet med Liv.
Nytt mod, friskt vågat, häften vunnet, och lite fler klyschor som passar in.
Nu skulle jag våga utnyttja min sjukt tighta image ( borde haft en sådan efter en hel period plus lite tills foldande)

Men väl inne i händerna spelade jag dem .....dåligt. Visserligen vann jag första potten, men strax därefter så spelade jag en hand så dåligt att jag som Burt i "Lödder" (nån mer än jag som kommer ihåg den serien?) bara ville knäppa med fingrarna och bli osynlig. Jag blev riktigt arg på mig själv, för inte nog med att jag spelade handen dåligt, jag pajade min tighta image och ersatte den med en passive-weak image. Bra jobbat! Brutit mot budord nummer 2.

Bestämde mig i stort sett för att spela mindre vekt och mer chansartat, och stal faktiskt en pott av Östensson (han hade väl bara skräp, men det kändes jäkligt skönt iaf, mest för humöret). När sedan mörkarna höjs till 200-400 så kommer äntligen en bra hand, AK UTG, jag höjer upp. Fold hela vägen till den tighta shortstacken på BB som spelat short jättelänge. Han höjer upp, jag ska ingenstans, jag har ju antagligen som sämst en flip....men si där hade jag fel, och springer rätt in i AA. Nu är det jag som är shortstacken.

Sen väntar jag på läge att få in stacken och dubbla upp till 12K igen, ställer en gång med hyfsade kort men får fold av alla. Sen kommer ett läge jag väntat på.
Jag vet att Tureniec synar väldigt brett på BB, det hade han visat prov på ett antal gånger när han körde över bordet, och var delvis anledningen till hans monsterstack. Jag kan alltså inte ställa profitabelt med vad som helst från SB om jag får fold hela vägen, jag måste ha en hyfsad hand, men jag hade tänkt att ställa med alla ess, alla par, K4+, alla Q,J,T,9 med en kicker högre än 6. Men ett bättre läge visar sig (tror jag iaf), Östensson höjer på knappen till 900, och nu tror jag att Tureniecs synrange krymper. Jag hoppas det finns en liten chans att Östensson viker lite mer än bara de sämsta händerna, så när jag hittar 98suit så ställer jag in.
Tyvärr lägger sig inte Tureniec efter sina obligatoriska 10 sekunders stekande, nej, han sitter kvar och steker en halv minut till innan han bettar 6K. Östensson tvekar lite innan han foldar vilket får mig att tro att han antagligen ändå synat om Tureniec lagt sig, men tror att det är lättare att dra ut honom än Herr  Tureniec. Tureniec visar AT i ruter samma färg som jag naturligtvis och floppen kommer standard två AAQ och det är över redan där. Så hade jag brutit även mot det tredje budordet.

Efter att ha känt mig lite som ringbäraren i Sagan om de Två Tornen, där fast mellan Östensson och Tureniec, så lyckas jag alltså inte ta mig till Domedagsberget och kasta dem (eller var det ringen?) i elden.

Dagens behållning var när de satt och diskuterade de händer de spelat mot varandra, men tveksamt om jag tog in information nog för att få valuta för mina 10600 svenska kronor.

I detta inlägg så låter det kanske som om jag är bitter, och då är det nog för att jag är precis det, just nu;) Men det går nog över till imorgon, kanske ännu snabbare eftersom jag nu har gnällt av mig en aning. Och en liten tröst var att jag inte åkte först av poker.se's bloggare. Men bara en väldigt liten tröst. Och när jag sen läser lite senare i poker.se's blogg från Live-SM så ser jag att Östensson också åkt ut, och då blir jag ännu lite gladare. Inte för att han förtjänade det, utan för att jag är just bitter och missunsam i nederlagets stund. Litegrann iaf;)


Kommentarer
★ Rickard

Riktigt trist att du åjte och det berkar som att du gjorde det strax efter att jag åkte tillbaka för att raila. Kom ner och pratade med valterego och vi konstaterade gemensamt att du ju just satt där.



Tuff lottning och ja, vad ska man säga. Bättre lycka i det riktiga SM'et helt enkelt.

2012-06-05 kl. 02:02:06
★ rosjon

Jo, visst var det trist, även om jag kanske inte tog det riktigt så hårt som det låter i inlägget, men man måste ju få spetsa till det ibland;) Dessutom är det ju kul att spela mot de bästa även om man själv är värdet;)



2012-06-05 kl. 12:09:32
http://rosjon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback