Långvarig tilt

2012-06-17 @ 09:37:18 | Allmänt
Jag lider just nu av långvarig tilt, har svårt att skaka av mig Sveriges förlust mot England och det börjar koka i mig bara jag tittar på fotboll just nu. Att sedan skattesmitarna Grekland går vidare på Rysslands bekostnad gör det inte bättre.

Grekland är verkligen ett intressant fenomen. Ett land där vänsterpartiet mycket väl kan vinna valet för att de vill omförhanda överenskommelserna med resten av länderna i Eurozonen. Skulderna skall skrivas av och Grekland ska få mycket mildare villkor för hur landets ekonomi skall reformeras. Tror inte de inser hur svårt det är för statsministern i t.ex. Sverige att övertyga sitt folk om att det är en bra idé att öka pensionsåldern till 70 år  i Sverige för att man i Grekland ska kunna pensionera sig redan vid 55, utan att grekerna har betalt skatt som de ska. Jag kan förstå motståndet hos Grekerna, de har gjort personlig konkurs, fått skuldsanering och måste nu leva på existensminimum flera år framåt. Jag känner empati, men ingen sympati.

Jag går alltså just nu runt och är arg och bitter i stort sett hela tiden, har haft ett två dagar långt poker break förutom 10 händer cashgame. Har inte bestämt mig om det blir spel ikväll eller inte, det brukar vara en ganska dålig idé att spela när man har så lätt att tilta som jag har just nu. Det handlar helt enkelt om vilken sida av mig själv som får regera. Den som skriker "Så orättvist" eller den som lugnt säger "Spela roll, fotboll är en världslig sak". Får väl ducka fotbollssidorna, fotboll på TV och vara med ungarna istället. Men helt går det inte att undvika det som påminner, eftersom Sander ska spela sin första sjumanna cup idag i ösregnet. Går det bra där så lär dock tilten vara som bortblåst och det blir fullt schema ikväll, annars spelar jag nog bara PAF Goldrush.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback