Riggat eller inte riggat?

2012-03-10 @ 14:15:29 | Allmänt
Trots dålig framförhållning fick vi ihop ett gäng som ville spela lite "riktig" poker hemma hos mig i källaren. Flera regulars bl.a. "Skinnväst"och  "HarryPokr",  men också några rookies "Jimmy98" och "MAD". Som vanligt så var jag en god värd och lät alla andra vinna, men var ändå rätt nöjd med mitt spel, alltid ett par händer man önskar man spelat annorlunda.



Mitt lilla inlägg i "riggat eller inte riggat"-debatten som enligt de argument konspirationsteoretikerna för fram i den diskussionstråden borde bevisa att mitt lilla "homegame" i källaren är mer riggat än SvS.
Läs tråden som bara växer här: https://svenskaspel.se/?pageid=/forum/Poker/lasinlagg&topicID=6878&entryid=172003

Annars håller jag just nu på att läsa den senaste av 15 volymer i serien "The Walking Dead" med hjälp av en jättebra app till iPhone, Comixology. Väldigt bra lösning på hur man läser digitala serier i litet format. Ladda ner och testa, första numret av "The Walking Dead" är gratis. Walking Dead går ju just nu även som tv-serie, inne på säsong två, men orginalet är bättre, och för er som följer tv-serien kan jag avslöja att storyn är helt annorlunda i orginalet. Läs den!



Experimentet fortsätter imorgon, jag kommer iofs att vara på resande fot flera timmar av dagen, men mejla eller skicka meddelande på fb om ni vill bidra med era insatser.Min lilla mincash och flera andras insatser fick värdet på insatt 100-lapp att öka återigen, 92kr är den värd, vilket faktiskt är 20kr mer än värdet jag har på varje insatt hundralapp i min tjänstepensionsfond. "Pokerfonden - bättre än Skandia"

Kommentarer
★ Anonym

Såg ditt mejl alldeles försent kompis.

Oden var stället att besöka igår.



Addat värde med ett paket till superweekend i Tallin.

17 pers kom till Oden, jag gillar dom oddsen iaf.

2012-03-10 kl. 14:33:54
★ rosjon

Kanske lite lowtsakes för dig;) Mitt pokerum i källaren är nog enda stället där en höjning till 7kr faktiskt får respekt. Det handlar ju inte om pengarna det är ju prestige. Oden hade säkert varit kul med, men vill man spela poker och ändå hinna umgås lite med familjen innan så är det här allra bäst. Dessutom kan ju både jag och Livan vara med då;)

2012-03-10 kl. 14:54:27
http://rosjon.blogg.se/
★ Rickard

Den där källaren är det mest riggade i hela världen!

2012-03-10 kl. 20:59:01
★ Anonym

Klart det går o lira pkr för skojs skull.

Dricks det whiskey o annat vingelvatten så bryr jag mig inte om det är low-limits, utan då gör man det för trevligt sällskap o många garv.

Gå plus på livs-EV´et är också viktigt.



Hoppas att det inte krockar med nått annat nästa gång.

Samt att Trosa-gänget hittar på ett rejs snart igen.

Annars ses vi på Ön i Juni.



//Link

2012-03-12 kl. 01:06:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback