Tillbaka och sugen

2012-03-04 @ 15:44:22 | Allmänt
Nu är jag tillbaka i Stockholm och sjukt sugen på att spela. Har gjort några halvhjärtade försök i fjällvärlden, men inte spelat på topp känns det som. Tålamodet har saknats helt enkelt. Men nu tar vi nya tag, missade helt förra söndagen med Giganten och allt, dessutom har jag missat halva GSOP Online som går nu på PAF. Men det finns massor att spela ikväll, GSOP går vidare, dessutom PAF Goldrush och APokerLeague som startar nya månader. Everest kör sin $75K garanti ikväll, och det finns en hel del att spela på SvS. Tyvärr blir det ingen Omaha Giganten ikväll, eftersom jag inte har lust att ge bort pengar, och det har inte gått att kvala in, inte ett enda kval har startat eftersom Svenska Spel inte får ge ut garanterade säten. Det gör att Omaha Giganten inte kommer att ha en enda kvalare som startar ikväll, och visar på nackdelen med SvS. Men det blir iaf de vanliga turneringarna, Söndagsfebern (kanske lite tidigt, jag har ju en familj också), Veckopotten, Söndagsteken, Startstacken, och 500krs.

Experimentet fortsätter och nu börjar det bli ganska många deltagare vilket är en forutsättning för att det ska ge något. Fondens värde är nu 89% på insatt kapital. Inga stora klonkar men bra resultat av flera förra veckan höjde värdet. Medelspelaren som deltagit i experimentet som spelat alla veckor har satt in c:a 2000kr i experimentet och deras andel skulle därmed vara värd c:a 1800kr. Lite "rakeback" på turneringsinköpen men å andra sidan har de som vunnit avstått 50% av sina vinster till fonden. Hade en förhoppning om ett resultat på 110%, men det är än så länge alldeles för tidigt. De som har lust att vara med i experimentet hör av er så tar jag med era inköp och resultat i räkneövningen, där jag hoppas kunna bevisa att ett stort team som delar vinster och förluster kan besegra varianser och gör det värt för den enskilda att inte få samma toppar, men inte heller samma dalar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback