Det blåser på månen

2012-05-19 @ 12:23:46 | Allmänt
En massa har hänt i helgen, lite jobb och men mest kul, bl.a blev det mahjong. En hel del regelläsande blev det, det var ett tag sen vi spelade, så den som klapprade mest med brickorna var Tarantino då han försökte knapra på dem.



Jag bevisade också att det är svårt att göra två saker samtidigt, och förlorade därför både på mahjong och poker.
Överlag spelar jag väldigt otåligt, lätttiltad just nu och måste börja skärpa till mig. Lägsta nivån måste höjas i början av turneringarna.


I torsdags var det fint väder och vi kantade in vår trädgårdsstig med gatsten. Jämfört med grannen så har vi nästan inget gräs kvar på gräsmattan, men Sander spelar massor med fotboll där och det är ju därför vi har den, så att barnen kan slita ner den medans de leker.



Liv uppe i den franska balkongen för att kolla hur stigen ser ut uppifrån.


Siri genrepade hela dagen till sent på kvällen, för igår fredag var det premiär. För att lugna premiärnervern gick jag, Siri och hennes kompis på bio och såg Hungerspelen, riktigt lyckad filmatisering av boken, men som vanligt är boken bättre.

Sen var det till sist dags för premiären, fullsatt och hög stämning.

18 Dinor och Dorindor i ett sångnummer under en väldigt lyckad premiär.


Häxelins anhang, otäckingarna var just otäcka, "Inte skära, bara rispa!"


En av de mest lyckade scenerna, Baron Druvas Zoo.

Föreställningen är en familjeföreställning med mycket sång, passar bra för all från 5 år och uppåt skulle jag gissa. Ska bli intressant av läsa rescensionerna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback