Amerikansk röd tejp

2012-11-03 @ 02:47:49 | Allmänt
Om det är något jag inte gillar så är det onödig byråkrati.
 
Sommaren 2009 ville jag spela några kval på Pokerstars till WSOP Main. Försökte då sätta in pengar, men det var något problem, försökte ett par gånger under samma kväll med resultatet att de reserverade och låste alla mina pengar på lönekontot.
 
Jag tog kontakt med Pokerstars och de sa att mitt kort flaggats som misstänkt och att jag skulle skicka in uppgifter som visade att jag var kortets ägare. Kortet skulle ha använts för insättningar till ett annat konto som jag aldrig hört talas om. Jag blev naturligtvis orolig och kontaktade min bank, för jag hade aldrig satt in pengar med mitt kort till någon annans konto på Pokerstars. Banken hjälpte mig att gå igenom mina transaktioner och Pokerstars påstående visade sig felaktigt. Jag berättade för Pokerstars om detta, men de ville bara ha in uppgifterna, vilket jag inte hade någon som helst lust med. När man begär uppgifter som jag inte anser att man har rätt att kräva in samtidigt som man inte ber om ursäkt för att man låst alla mina pengar blir jag en aning kinkig, sur och envis.
 
Detta fick till konskevens att jag inte spelade på Pokerstars igen förrän i år, då jag så gärna ville spela SM att jag fick krypa till korset och skicka in uppgifterna.
 
Satte in pengar, spelade lite kval , vann visserligen ett paket men behövde få in mer pengar för att eventuellt kunna  spela Highrollern. Kontaktade då olika instanser för att höja min insättningsgräns. Fick ganska omgående svar från en av avdelningarna att de höjt min limit så att jag kunde få in pengar. Löftet om mer insatta pengar gjorde väl att riggen slogs på eftersom jag sedan blev trea i Sh rebuy eventet och inte behövde sätta in så mycket pengar.
 
Men sen fick jag ett märkligt mejl från PS, där de bad mig fylla i en blankett och skicka uppgifter om mitt kort och pass, samt räkning för att få höja min insättningsgräns. Exakt de saker jag skickat in tidigare. Jag svarade att ni har ju redan höjt min gräns och jag har redan skickat de uppgifter ni vill ha.
 
Fick då detta svar:
 
"Hello Jonas,

Thank you for your email.

Yes you are correct, the documentation that you have mention, has already been processed accordingly in our system. However in order to increase your deposit limits we kindly ask that you print, complete, sign and return the attached verification form.

Please provide documents for the following cards, ensuring that you write the first six and last four digits of the cards on the form, in the space provided:

- - - - - - X X X X - - - -

This information will only be requested once unless your account information changes (ie. you change address or use a new deposit method). If your details do change, we will only ask for updated information in the future.

We look forward to hearing from you.

Regards,

Ricardo M.
PokerStars Security Team"

 Allergisk mot byråkrati som jag är blev jag genast obstinat och bestämde mig för att aldrig nånsin fylla i en meningslös blankett för att blidka ett amerikanskt företags byråkrati. Det finns mycket bra i USA, men just deras stelbenthet och byråkrati är ibland bara för mycket. Land of the Free, my ass.

Så, sorry Ricardo M. och Pokerstars, inte en suck att jag fyller i ett enda dugg till, ni har redan fått för mycket information som det är. Ska det vara så jävla märkvärdigt och krångligt då får det hellre vara. Det enda resultat som kommer att komma av detta mail är detta blogginlägg och att jag blir sur och grinig.

.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback