Återkomsten

2012-11-03 @ 14:01:00 | Allmänt

Hade börjat med en liten vana att avsluta arbetsveckan med podcasten från checkpush.com.

Så förra fredagen gick jag med jämna mellanrum in på sajten för att kolla om det hade dykt upp nåt nytt avsnitt. Det kom aldrig men som tur var räddades fredagsmyset av ett nytt avsnitt av "dybban flyttar in". Jag tänkte då att podcasten säkert skulle komma lite senare för att de skulle kunna få med kommentarerna av det nya avsnittet eftersom det var just hos en checkpushmedlem som det flyttades in.

Nähä, då var Linde sjuk, men det lovade ju å andra sidan gott för ett avsnitt denna fredag fyllt av roliga samtal om Bussman och dybban, Liverpoolresan m.m.

Så full av förväntan laddade jag ner veckans avsnitt som dessutom inte fick förgylla fredagsdrinken (Bourboun, Cointreau, pressad citron i lika mängder och sen krossad is toppad med fruktsoda) eftersom de tydligen inte har internet annat än via 56K modem i nacka.

http://checkpush.com/2012/11/02/podcast-avsnitt-12/

Nej, istället blev det lyssning under förmiddagens träningspass och även om avsnittet bitvis kom upp i vanlig standard, så nämdes inte ett ord om dybban flyttar in!!?? Inte ett ord om det nya greppet, hes speakerröst och Liverpoolresan nämndes bara i förbifarten.

Så efter två händelserika veckor så lyckas man skrapa ihop samtalsämnen som October Nine, Dan Smith och hans "mer-än-första-priset"-deal, Louis Nyberg och köpta Cosmotitlar, CC-människor och IRLs, avslöjar att det diskuteras en sponsor deal för deras div-7 lag FC 3 Laxar (Findus?), oförskämda frågor av vanliga människor till pokerspelare, aftonbladets poker-"journalistik", Östensson pratar frisörspråk.

Reflektion: Jag tror nog poliser och många andra yrken får sin beskärda del av märkliga frågor från IRLs, som aldrig skulle ställas till andra.

Reflektion 2: Frisörskan är antagligen tacksam över en paus i kallpratandet.

 

Insamlingen "Ship-it-to-rosjon" går trögt, 150 kronor till har kommit in, och om det stämmer borde totalen vara på 350kr (borde inte pokerspelare vara bättre på matte?), och jag tror det är otåligheten, snarare än Unicef-insamlare som får kreativiteten att vakna till liv hos Linde. Tror fortfarande att Cocosbollar är vägen framåt, men podcast-rail lät ju kul om det inte blir tillräckligt mycket insamlat för ett par Bluesharks med Linde-Ostensson ingraverat i ena skalmen.

 

Men då kan jag klara mig helt utan "glarrer" (pheeew....) och så låter vi hela den osannolika vinsten gå till ett av mig valt välgörande ändamål. Tror inte FC 3 Laxar har en chans om inte detta tryck hamnar på tröjan:

Pokerdouche.....
 

 Nä, det lutar mer åt Läkare utan gränser som jag tror är ett av de mer effektiva sätten att lindra lidande här i världen. Jag har dessutom tillräckligt stabil privatekonomi för att kunna avstå min del av vinsten till fördel för en god sak. Får man sen chansen att bli sågad av Bussman, en av landets bästa och skarpaste pokeranalytiker i en livepodcast, så måste man ju ta chansen. Blir det på stars har jag ju dessutom siffror i namnet, tyvärr bara gemener, men jag är ju en skånespelare så jag borde ha extremt med tur ändå.

 

Att det mest är tur det handlar om bevisade jag återigen då jag igår tog en fjärdeplats i SM Event #11 Sjukorts stötpoker. Detta var den första formen av poker jag lärde mig efter mörkpoker, spelade den rätt mycket för dryga tjugo år sen, men då funderade jag knappt över hur jag spelade, jag bara spelade för skoj skull och turade. Likadant var det väl i början av turneringen, men jag började väl komma bättre underfund om spelet när det var två bord kvar och mörkarna var högre. Kul var det i alla fall och tror att jag kan göra bättre ifrån mig nästa gång jag spelar en sådan turnering.

 

Jag ligger nu delad sjua i leaderboarden och behöver väl bara vinna Main samtidigt som alla andra springer sjukt dåligt så tar jag hem det;) Inget är omöjligt, tänk Tyskland-Sverige.

Ikväll blir det två nya events:

#13: 3 november 19:00 – Omaha PL ($109)
#14: 3 november 20:00 – Heads-Up NLH ($109)

 

 

 

 

 


Kommentarer
★ Söppärj

Ingen kryssning för dig alltså? Då har man kanske lite större chans.

2012-11-03 kl. 15:30:44
★ rosjon

Tror inte det hade spelat nån större roll, det går ju inte så bra live direkt. Ska du spela Main på söndag när du kommer hem?

2012-11-03 kl. 21:16:36
http://rosjon.blogg.se
★ Söppärj

Hann inte det tyvärr, vilket var synd ser jag eftersom det blev övervärde.

2012-11-04 kl. 23:06:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback