Avstängd och utslagen

2012-09-14 @ 07:42:47 | Allmänt
Den självpåtagne martyren Lapproffe har återigen valt att inte publicera en av mina kommentarer i sin blogg.
jag håller nämligen bara på med att "ventilera [mitt] personliga hat" mot  honom. De som inte känner mig speciellt bra kan ju då tro att jag skrivit en kommentar där jag kallar Lapproffe för både det ena och det andra. Men medan Lapproffe älskar personangrepp som ett sätt att föra debatt, så tycker jag inte att den typen av argument behövs om man har bra sakargument.
 
I kommentaren som fick mig "avstängd"  skrev jag att han var ute och cyklade (det var det närmaste jag kom kraftuttryck i kommentaren) när han påstår sig någon som helst aning om vad som är ett brott mot skattelagstiftningen och all annan lagstiftning med för den delen. Sen svarade jag på frågan om jag hade några synpunkter på dateringen av 2010 och 2011 års bokslut i SvePoF, vilket jag inte har. Jag sa också att om Pokerstars betalar resa och uppehälle för styrelsemedlemmar så är det inte "islket nära mutbrott".
När Lapproffe skriver sina blogginlägg så går det fort och han har antagligen inte tid eller så är han inte speciellt intresserad av att faktakolla någonting överhuvudtaget, för det mesta han skriver är helt fel. Även om han väldigt gärna utmålar sig som expert och sakkunnig om det mesta, så flagnar det ganska rejält när man skrapar på ytan.
 
Vad gäller mitt "personliga hat" mot Lapproffe så finns det bara i hans egen verklighet. Han har helt enkelt problem med personer som inte tycker som honom och när han inte kan motsäga deras sakargument så försöker han istället förlöjliga dem eller så stänger han av dem när de försöker gå i svaromål. Han går gärna i bräschen mot censur och säger alltid att han vill föra debatten öppet, men alla som någonsin försökt göra det vet att det bara är hyckleri. Nu är ju denna avstängning inte speciellt problematisk för mig som har min egen blogg där jag kan nå ut med min version av händelserna.
 
Någon som vet hur det gick för mig igår i 500krs på SvS? Utslagen blev jag, men på vilken plats? Gjorde en klassisk rosjon och somnade Out of the Money men vaknade imorse med mer pengar på kontot. Tyvärr finns inte turneringen kvar i deras lobby nu, så jag vet inte vilken plats jag slutade på.

Kommentarer
★ Mikey1122

4/41 i 500krTX igår för dig.
Skönt att somna och ändå vinna...

Svar: Verkligen, sen vet man aldrig om det var tur att jag somnade eller ej? Tydligen 1BB kvar när det var 5 st kvar, men en setup med AA men KK fixade en fjärdeplats:)
Rosjon

2012-09-14 kl. 13:35:46
★ Rickard

Då är vi två som är avstängda hos lappen. Det där med folk som tycker olika är svårt tydligen.

2012-09-14 kl. 20:26:02
★ Figge73

Svårt kolla på Sharkscope eller ville du bara skryta?

2012-09-17 kl. 23:54:28
★ rosjon

Seriös eller? Skryt om att ha somnat? Hade inte en tanke på sharkscope när jag vaknade, utan sökte genom Svs-klient, men hittade ingenting, vilket iofs är konstigt. Utan sharkscope så har man ingen möjlighet att följa upp sina resultat.

2012-09-18 kl. 06:53:59
http://rosjon.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback