Filmhelg

2012-09-16 @ 11:48:36 | Allmänt
Island, dit har Liv åkt i helgen. Hon hade hoppats på företagskonferens på varmare breddgrader, men det blev andra gången på Island för henne istället. Hon reste sent torsdag kväll, så fredagen var det både hämtning och lämning vilket betyder ganska kort arbetsdag. Men jag kapar restiden genom att cykla istället för att åka kommunalt, funkar så länge det inte är halt ute. 25 minuter dit och 30 minuter hem ungefär och så är träningen avklarad på kuppen.
Signe hade med sig lekkamrat hem, så vi blev ändå fem stycken framför tv:n med hamburgare, en lyx som vi alltid unnar oss när mamma Liv är borta. Pirater, leranimerad film av Wallace och Gromits skapare var första filmen. Efter filmen var det den sedvanliga glassdrinken, fredag är glassdag. Själv tog jag en Irish, blev bara en eftersom jag dumt nog tvittrade om det och Ripsson gav mig extra träningsbeting per Irish. Men en Irish är tillräckligt när man jobbat hårt hela veckan. La sedan lillan som var rejät trött efter dagis och lek hemma efteråt. Hann med två turbokval till -Live-SM under läggningen  och vann en biljett till direktkvalet ikväll.
 
Därefter var det dags för en film tillsammans med de äldre barnen, försöker visa filmer som de antagligen aldrig skulle valt själva. Denna fredag blev det Rainman och det blev en hel del diskussioner och frågor, men de tyckte filmen var bra.
Hoppades på sovmorgon dagen efter men, när man väl får sova så vaknar man alldeles för tidigt. Förr var det bara att somna om och sova ett par timmar till men inte nu för tiden.  Cyklade iväg till Gamla Enskede bageri och köpte frallor och när jag kom hem började barnen så sakteliga  vakna till. Jag tränade bort min Irish från dagen innan och hann med ett parti monopol innan vi allihop drog på bio, Modig av Pixar. Vi brukar alltid sitta långt fram eftersom det är så små biografer på de flesta ställen, med alldeles för dålig lutning, vi gillar det helt enkelt. Men den här salongen var enorm.3D är ganska bra på bio men ibland blir det för suddigt, funkade bra när det inte var full fart på duken, men annars blev det för suddigt. Filmen var ok, men ingen höjdare med Pixars mått mätt.
 
kvällens film blev Forrest Gump, med en del avbrott för förklaringar om vietnamnkrig och Watergate.
Men bästa frågan var nog "Vad handlar den här filmen om egentligen?", vilket ledde till roliga diskussioner och . efteråt var vi överrens om att det var en mycket bra film.
 
Idag är det match mot Hammarby, hoppas på samma resultat som Enskedes A-lag vann med i veckan, 3-0. Ikväll blir det filmfritt, jag ska spela och ungarna ska lägga sig tidigare, imorgon är det  vardag igen.
 

Kommentarer
★ Peter

Om jag inte är helt ute och cyklar, så vill jag säga grattis till SM-paketet. Vi ses på Malta
Med vänlig hälsning,
Peter

2012-09-16 kl. 23:53:23
★ Andy

Såg det med. Grattis till paketet. Syns på Malta då..

2012-09-17 kl. 07:00:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback