SM Main, Highrollern, Goldrush

2013-04-29 @ 21:56:00 | Allmänt
Sitter och kollar på replay på finalbordet på Highrollern i Pokerstarsklienten. Inte ofta man får chansen att se alla andras hålkort. Låg riktigt bra till ett tag men gjorde ett par mindre lyckade spel och sedan sprang jag in i KK med JJ mot dangoo som sen vann hela klabbet, jag ut som missnöjd femma. 
 
 
 
Dangoo verkar ha haft riktigt fint kortsnitt under finalbordet, redan när det fortfarande är 7 spelare kvar så har han redan haft KK två gånger och AA en gång. Det är så det ska vara när man vinner en turnering:) Oavsett en välförtjänt vinst!
Tycker själv jag spelar ganska bra under finalbordet, t.o.m efter jag sett hålkorten.
 
I Main såg det länge dåligt ut, Jag harvade på 7000 och runt det, väldigt länge. Men till slut tog det sig med ett par fina träffar och från 200 ner till pengarna spelade jag riktigt bra med bra timing och tur. Slutade tyvärr tidigare än jag hoppats på 108:e plats, en liten mincash.
 
När jag var på PPC:n så fick jag lite bättre koll på PAF Goldrush och inser att jag måste börja spela den mer seriöst i år. Det finns mycket pengar att hämta i finalen om man tar sig dit. Dessutom skall PAF öppna ytterligare ett nätverk och blir kanske unik med tre nätverk kopplat till samma skin. Nätverket kommer att kallas Hearts poker och är ett Microgaming skin. Hoppas på lite extra värde vid uppstarten i juni.
 
Vad gäller övervärdet på SM i år så är det väldigt lite jämfört med förra året. Precis som många andra tycker jag att det varit för lite snack om SM, för lite reklam och för lite hajp inför, både av Pokerstars och Pokerförbundet. Det är anledningen till det låga deltagarantalet. Det och att det kommer så tätt inpå förra, så där lär det bli bättre nästa år.
 
Förbundet skulle låtit Jadbäck göra en kort comeback som Superbloggare och slängt ut en brandfackla om monopolet och Svenska Spels tjuvaktiga beteende vad gäller varumärket. Om han samtidigt fått till en liten pik till dybban angående hans tystnad angående Svenska Pokerförbundets SM, kallat lapproffe för jättehästjobbare, mig för pensionär och anklagat Ken för att multinicka, så hade snart debatten och förolämpningarna haglat. Allting går att sälja med mördande reklam. Tyvärr var reklamen knappt som en liten klapp på kinden i år. Jag hoppas det blir bättre när det är dags för SM på Malta då jag slagit vad om att SM skulle bli större än CC-mästerskapen i år. Framför allt hoppas jag att det snart kommer satelliter dit.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback