Det funkar

2013-01-12 @ 11:26:59 | Allmänt
Det nya levnadsättet, inte pokern.
När det var ett tag sen man lyckats så tappar man lusten och motivationen. Men samtidigt måste jag komma ihåg att jag spelar kanske en tiondel så  mycket som jag spelade innan. Färre turrar betyder längre tid mellan framgångar och ibland tappar man skärpan i spelet. Brukar ofta gå bättre för mig när jag spelar mycket och regelbundet, antar att det påverkar formen, eller vad man nu ska kalla det. Gårdagens pokersession var inget undantag, man måste vinna sina flips och när man är short måste man ha lite tur. Uthållighet är nyckeln.
 
Därför är det skönt motivationshöjande när nånting funkar. Vägde in idag och vågen stannade på 93,5 kg. Visst är säkerligen en stor del av det vatten, man brukar tappa mycket vätska första veckan, men ändå är det över förväntan och gör att det blir enklare att fortsätta lika strikt. 5 träningspass har det blivit under veckan, ett rent cykelpass och resten kör jag tabatha 4x4 minuter för att få högintensitet, och sedan c:a 30 minuter på cykeln. Lagom jobbigt för att jag ska orka köra ofta och man mår alltid lite bättre efteråt. Har kört strikt enligt LCHF med så lite kolhydrater som möjligt, men i övrigt ätit så mycket som jag velat. Jag tror att träningen hjälper mig må bättre men har mycket lite med viktminskningen att göra, så det gäller att hitta nya sätt att variera maten, framförallt nu innan sötsuget släpper. Kommer ihåg förra gången då jag helt tappade intresset för godis och ingenting frestade mig. Alla runt omkring mig kunde frossa men det rörde mig inte i ryggen. Låt mig säga så här, jag är inte där än nu.
 
 

Kommentarer
★ Marau_S

Ett tips om man saknar mackor då finns det LCHF bröd att köpa på bl.a. ICA. Är helt ok att äta med mycket smör och ost! Det är nästan ett måste för mig då jag älskar ostmackor! :-)

Svar: Får väl kolla in - vad är det gjort på?
Rosjon

2013-01-12 kl. 16:38:55
★ Björn Gustafsson

Bra jobbat! Med träning och mat vill säga ;-) Jag måste själv ta tag i det igen. Hade min bästa träningsperiod sedan jag var 20 innan jag åkte på olyckan på Malta. Gått upp allt igen men orkar framför allt mycket mindre. Skön känsla när energin ökar.

Tränar du ensam, med någon eller kör du PT ibland?

Svar: Ensam eller med min son:) kommentaren kom in iaf
Rosjon

2013-01-23 kl. 10:22:10
http://www.pokerskull.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback