POY-finalen

2013-01-28 @ 23:35:50 | Allmänt
Invägningen på morgonen visade ytterligare 0,7 kg ner och sammanlagt 4,9 kg ner på de tre första veckorna. Båda de äldsta är sjuka i feber och halsont, så jag fick själv åka iväg till fotbollsträningen efter att ha hunnit med en knapp timmes cykling själv.
 
Var en ganska jobbig kväll där jag alltsom ofta fick in allt i mitten som stor favorit men blev utdragen på rivern. Många gjorde riktigt dåliga syner i förhoppningen om att träffa sin triss och igår var kvällen då de gjorde det alltsom oftast. Ibland lönar det sig att vara hoppfull.
Gjorde ett par saker annorlunda efter kursen med Jonathan Little, och det funkade bra, får se om det var en tillfällighet eller om det fungerar så bra i fortsättningen också.
 
Startade Player of the Year-finalen med ArePopke till vänster om mig, inget drömläge kanske, men träffade bra i de flesta potter mot just honom så det var aldrig något problem. Tog mig snabbt fram till dubbel startstack, men låg sedan och harvade där ganska länge. Fick ganska många bra händer, men fick sällan betalt. Förlorade många coinflips mot småstackar. Lyckades till slut få till en ganska bra stack och hade average för finalbord redan när det var 30 stycken kvar.
 
Tog mig till finalbord efter att skuja bubblat, men åkte på ett par smällar precis innan så hade inte en jättestack. Kändes ändå väldigt komfortabelt på finalbordet. riverjack hade position, men ingen stor stack, som min ungefär och jag väntade tålmodigt på en hyfsad hand eller bra lägen. Hade väldigt dåligt kortsnitt på finalbordet, tror A3 var min bästa hand innan jag fick JJ på stora mörken och alla foldade fram till *GABBE* på lilla som jag täckte med kanske 10k. Han ställde med 96 i spader, precis som han ska, men lyckades dra ut, precis som han inte ska. Hatade sedan innerligt hela pausen som kom direkt efter handen.
 
Ska dessutom klargöra en sak. Jag har stängt av all chatt, så jag läser överhuvudtaget inte vad andra skriver, det hjälper mig att fokusera på spelet, även om det kanske inte är så sällskapligt.Men om jag skriver så kan alla läsa. Liv railade hela vägen till jag till sist åkte och sa att det var stora diskussioner om huruvida jag hade chatten igång eller ej. Det har jag alltså inte, ni får kommentera i bloggen om ni verkligen vill mig något. 
 
Efter pausen satt jag på lilla mörken, riverjack ställde och jag synade med Q8off (vilka två kort som helst hade dugt) , men hade nog foldat om jag vetat att stora mörken skulle gå allin direkt efter och slå ut både mig och riverjack. Men man kan tyvärr inte se in i framtiden, och jag var ganska glad över att få chansen att trippla upp. Nu gjorde jag tyvärr inte det och vi åkte samtidigt, jag på åttonde plats. Kan SvS fixa den förbannade avslutningsdialogen nån gång?
 
Var rätt tiltad fortfarande och åkte av bara farten ut på en tredjeplats i 500krs, och sen tog det ett tag att varva ner och smälta förlusten. Men det är små marginaler på alla finalbord. Får se om jag kan få ut handhistoriken för POY-finalen så att de som är intresserade kan köra igenom den.
 
Lång dag på jobbet idag, och sen ikväll har jag bråkat med HM2 för att få ordning på HUD:en så fokus låg inte på spelet ikväll. Irriterande att mina stats nollas med jämna mellanrum, hade föredragit att de beräknades på alla mina händer, men det verkar bli rätt för alla andra vid samma bord åtminstone.
 
Imorgon blir det VOB, jobb hemifrån samtidigt som barnen är sjuka. Brukar funka rätt bra, och låter Signe vara hemma med, enklare än att lämna på dagis.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback