Jobbigt läge för Svenska Spel

2013-05-11 @ 14:20:06 | Allmänt
I veckan kom en uppdatering av svenska spels klient som  vi väntat på bra länge
Vissa buggar hade upptäckts för drygt ett år sen, prislistan, andra som pausrutan blev lite drygt 6 månader gamla innan de rättades.
Har ingen aning om var pausrutan tagit vägen, har som turneringspelare aldrig behövt den, totalt onödig.
En av de mest tiltande felen, avslutningsdialogen som poppar upp när man vill stänga bordet direkt efter en jobbig utslagning har man inte rättat.
 
Men Boss och Svenska Spel har slarvat vad gäller testningen. Jag spelade en turnering innan jag upptäckte något märkligt. Helt plötsligt hamnade vi i hand-för-handläge trots att vi var långt ifrån pengarna.
 
Det visar sig att prislistan visas med fler platser än det finns priser , plats 300 som ger 0 kr finns också med.
Detta verkar lura klienten att tro att det är dags för hand-för-handläge  p.g.a  ny prisnivå.
 
Svenska Spel fick buggen rapporterad omedelbart men de kommer inte att rätta felet förrän i nästa vecka. Visserligen betyder väld det förhoppningsvis att allt blir bättre testat, men om vi upptäckt ett sådant fel hos min nuvarande kund hade vi jobbat dygnet runt tills dess att det var löst.
 
Kanske är det som SvS och Boss gör just nu, men tillåt mig tvivla. Känns inte som det krävs dygnet runt jobb i en vecka för att lösa problemet. Två steg fram och ett tillbaka. Nästa gång får det inte bli fel.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback