VM

2013-11-05 @ 20:20:00 | Allmänt
Idag var det ohyggligt spännande i VM. Ja, inte WSOP Main Event utan U17 VM där Sverige mötte Nigeria i  semifinalen. Tyvärr lyckades de inte vinna men Tomas Brolin sa en gång att det är otroligt viktigt med hur man spelar sista matchen, det är den man kommer ihåg, så nu gäller det mot Argentina på fredag.
 
Vad gäller WSOP så orkade jag inte upp kl 02.00, men såg från 6 spelare och ner. Eller lyssnade är mer rätt då jag samtidigt satt och kodade. Tyckte inte JC Tran spelade bra, han träffade kanske en aning dåligt också. Det verkad som att han blev frustrerad av sina dåliga träffar och sitt dåliga kortsnitt, därav en tveksam reraise som ledde till uppdubbling av McLaughlin.
 
Tydligen streamades det gratis på WSOP.com, själv fick jag det inte att funka utan fick köra ESPNPlayer.com istället, och efter att det varit lite trögt i början så blev manfallet snabbt på slutet. Trodde de skulle spela ner till tre, men blev tydligen två. Vet inte om jag kollar imorgon, men jag gissar att det inte är avgjort när jag vaknar, så jag kanske hinner se den sista handen.
 
Mattias senaste blogginlägg http://vegas2008.blogg.se/2013/november/4-november-dementi-no-2.htm  var intressant läsning, och han fick lite kritik på http://www.poker.se/proffsbloggar/77963097/4-november-dementi-no-2.html.
 
Intressant är att han får kritik för att han inte stöttat Bergman när Dan Glimne gjort utfall mot dem. Själv tycker jag det är märkligt att det gnälls, om någon gjort sig förtjänt av "utfall" så är det väl Bergman & Co, de har ju stått för en hel del själva. När sedan någon skjuter skarpt tillbaka tycker jag inte det är rimligt att klaga.
Speciellt är det konstigt att kalla någon lögnare för att de inte tar ställning. Sen tror jag att Mattias tystnad också kan tolkas som ett ställningstagande.
 
Det kom också lite kritik mot förbundet och att revisionen tagit så lång tid. Kan bara hålla med om att det tagit lång tid. Min uppfattning är dock inte att revisorerna brustit, snarare verkar det som agerandet på vad de kommit fram till inte varit tillräckligt snabbt och  bestämt. Jag hoppas på bättring och det är 5 månader kvar innan revisionen fyller två. Innan dess hoppas jag det är avslutat med gott resultat så att styrelsen kan satsa på annat.
 
Får göra lite reklam för en ny dagbok på pokerforum också, skriven av en pokerbekant, namnet - 100 -, anspelar på antalet händer som ska spelas i november. Hoppas på dagboksriggen, GL
http://pokerforum.nu/forum/dagb-cker/69255-100.html
 
 
 

Kommentarer
★ Nestor

Kommenterat lite i Pokerstars blog på poker.se ;-)

2013-11-06 kl. 00:25:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback