Noll respekt

2013-10-10 @ 08:38:00 | Allmänt

Någon skrev att jag måste erkänna SDs rätt att sitta i riksdagen annars visar jag noll respekt för de 10% som röstade på dem.

Jag säger istället att jag kan erkänna SDs rätt att sitta riksdagen och ändå ha noll respekt för de som röstat på dem.

Invandringspolitiken utmålas som ett stort problem, vilket inte är sant. Frågan bleknar i jämförelse med frågor som arbetslöshet, utbildning, vård. Problemen bottnar mer i skillnaden på förutsättningar vad gäller utbildning och ekonomiska möjligheter än i att vi har en generös invandringspolitik.

Om någon tror att lösningen på Sveriges alla problem är att stoppa all invandring så har de fel.
Att påstå detta är att visa noll respekt för alla de som är av utländsk härkomst.

Att SDs framgång skulle bero på att andra partier inte vill diskutera invandringspolitiken är inte sant. Våra partier ska ha cred för att de inte närmar sig SD, något som hänt i alla andra länder med ett främlingsfientligt missnöjes parti. Risken ökar dock ju längre SD sitter i riksdagen.

SD är ett enfrågeparti, som driver en fråga som tilltalar de som vill ha något att skylla på i dåliga tider. Jag känner ingen respekt för de 10% som röstar på SD och jag är övertygad om att Sverige behöver dem mycket mindre än vad vi behöver våra invandrare.


Kommentarer
★ Mackan

Satt ett möte med ett par norska kunder igår. Vi pratade lite om allt möjligt på lunchen och kom in på politik. Jag blev väldigt förvånad hur öppet man pratade om hur muslimer och invandrare var ett problem i Norge. Att fremskritts partier framgångar var bra eftersom risken är annars att invandrarna "tar över" makten i Norge. Dessa herrarna var inga småungar utan gubbar i 45-55 års åldern med allvar i blicken när dom pratade. Jag satt stum och visste inte hur jag skulle bemöta våra kunder. Dessa herrar är ju inte hela norges åsikter men ändå en fingervisning om vart Europa är påväg! Men som det ser ut i resten av Europa idag så blåser återigen de extremhögervindar igen! Man får rysningar av bara tanken.

2013-10-11 kl. 08:19:28
★ rosjon

Faran med att ha ett främlingsfientligt parti i riksdagen är ju just att det blir accepterat att ha fördomar och att lufta dem offentligt, likadant är det i Danmark, där lagarna efter ett tag också följde efter. Jag bävar för när något av de vanliga partierna närmar sig SD.

2013-10-11 kl. 08:32:34
http://rosjon.blogg.se
★ Mats

Precis, invandrarna utgör inget problem. LOL! 99% av alla gruppvåldtäkter och utgörs av utlänningar och i brottsstatistiken är de kraftigt överrepresenterade. Till och med Palo Roberto instämmer i detta men du kan flytta ut till Tensta eller Landskrona så kanske du har en annan syn på saken.

2013-10-13 kl. 16:57:18
★ rosjon

Lär dig stava, meningsbyggnad och läs på statistiken.

2013-10-13 kl. 17:01:46
http://rosjon.blogg.se
★ Hysterias

Tack och lov är det ännu inte socialt accepterat och rumsrent (i Stockholm, kan inte uttala mig om resten av Sverige) att uttalat rösta på SD. Jag är dock rädd att det kommer se annorlunda ut för barnen som växer upp idag med ett SD i riksdagen. Tanken på att jag kan ha rätt gör mig så jävla ledsen. Ledsen och också besviken på Sverige och svenskarna. Mår illa av bara tanken på att andra partier skulle närma sig SD. Tyvärr tror jag inte det är långt borta om bara tillfälle finns(kan handla om %-strider i nästa val. Vilket fruktansvärt svek mot våra medmänniskor det vore.

2013-10-17 kl. 22:12:59
★ Hysterias

Såg idag i chatten på svenska spel att du bloggade så tänkte det får man ju kolla in. Det kommer göra mindre ont när du tar mina marker nu när jag vet att du verkar vara en vettig kille. Ha det fint!

2013-10-17 kl. 22:16:02
★ Legato

Tack Rosjon och Hysterias för lite extra tro på mänskligheten... Fick nytt hopp igår när Valterego berättade att de podcastade till stöd för min kamp mot Islamofob-Nalle.

2013-10-19 kl. 05:17:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback