Så korkad är ingen

2013-10-03 @ 00:58:50 | Allmänt
Intressant debatt efter den friande våldtäktsdomen. Att 5 av 8 partier är emot en samtyckeslag gör mig förvånad, men det blir ju enklare att välja rätt när det blir dags att rösta.
 
Jag och Liv hade en diskussion precis när jag först läste om den friande domen, jag var irriterad och ganska upprörd, medan Liv försökte argumentera mer ur domstolens perspektiv. Hon tog också upp som argument att det inte skulle vara orimligt att de sex anklagade inte förstått att ingen tjej i femtonårsåldern frivilligt vill ha sex inlåst i ett rum med sex okända män. De skulle på något sätt ha en så snedvriden kvinnosyn och inställning till sex efter alltför mycket porrmissbruk antar jag. Min alldeles bestämda uppfattning var då att ingen är så dum att han inte fattar att porr är på låtsas och fejk, att det är lika mycket verklighet som Stjärnornas krig.
 
Läs gärna denna artikel i aftonbladet av Katarina Wennstam med ett klokt budskap, för precis som hon säger, så korkad är ingen.
 
http://www.aftonbladet.se/debatt/article17581671.ab

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback